با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری حضوری مدارس کلاس‌های درس استان مرکزی باز گشایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس امروز کلاس‌های درس استان مرکزی باز گشایی شدند.

کلاس‌های درس در استان مرکزی بازگشایی شدند

دانش آموزان سراسر استان مرکزی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در کلاس‌های درس حضور یافتند و سال تحصیلی را متفاوت از سال‌های قبل آغاز کردند.

 فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش  استان مرکزی  گفت : حضور دانش آموزان در کلاسهای درس مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست و استانها حق تصمیم گیری ندارند .

اوبه خانواده ها اطمینان داد که در مدارس سراسر استان شیوه نامه ها و ابلاغیه های ستاد با دقت انجام خواهد شد اما در هر مرحله نیازمند یاری خانواده ها هستیم

البته مدارس با نیمی از ظرفیت  فعالیت می کنند و با گروه بندی و نوبت بندی دانش آموزان  با محدودیت زمانی آموزش ها را انجام‌ میدهند و در نوبتی  که دانش آموزان در خانه هستند  باید از طریق شبکه های مجازی و شبکه شاد آموزشها را دنبال کنند.

اما  حفظ سلامت فرزندان در مدارس و زیرساختهای ارتباطی و سخت افزاری برای استفاده از شبکه شاد و آموزش مجازی و همچنین سرویس مدارس که فعلا خدماتی در این خصوص ارائه نمی دهند دغدغه هایی برای والدین ایجاد شده از جمله دغدغه های  ایجاد شده است برای والدین است.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش  استان مرکزی  در خصوص سرویس مدارس گفت: تا هفته آینده این موضوع تعیین تکلیف می شود .

شیوه نامه فعالیت حضوری مدارس استان مرکزی

از یکشنبه ۱۶ شهریورماه کلیه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در تمام مدارس شهری و روستایی ساوه و استان مرکزی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و اولیای  محترم جهت اطلاع از ساعت و نحوه حضور دانش آموزان خود می توانند با آموزشگاه مربوطه تماس بگیرند.

شروع کار مدارس در تایم صبح از ساعت ٨ صبح لغایت ۱۰:۱۵ و در تایم بعدازظهر ساعت ١٣ لغایت ۱۵:۱۵ است؛ هر زنگ در دوره ابتدایی ۲۵ دقیقه در پایه اول و ٣٠ دقیقه در سایر پایه‌ها و در دوره متوسطه ۳۵ دقیقه لحاظ می‌گردد.

موارد فوق به عنوان چارچوب‌های کلی برنامه ریزی اموزشی بوده و تصمیم گیری در خصوص چگونگی ساعات کلاس‌های درس و زنگ‌هایی تفریح با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی بر عهده شورای مدرسه خواهد بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.