حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سیلمانی گفت: تا چه زمانی باید از خطر فضای مجازی بگوییم و عملیات خنثی کردن آن را انجام ندهیم؟!

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و ولادت رئیس مذهب تشیع، امام صادق (ع)، همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: دنیایی که در آن هستیم، زود گذر است و به سرعت عمر تمام می‌شود.

او با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم همیشگی نیست؛ بلکه مقدمه‌ای است برای آخرت و شما باید خود را آماده کنید و مجهز باشید برای روزی که در آن حساب و کتاب دقیقی است، افزود: بنابراین ما باید تقوا الهی را  در تمام مراحل زندگی حفظ و خداوند را شاهد و ناظر به کردار و رفتار خود بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به ولادت رسول مهربانی‌ها (ص) و امام صادق (ع) بیان کرد: پیامبر اسلام (ص)  شخصیتی برجسته دارند و  هم از لحاظ کمال و هم فضیلت و اخلاق بی نظیر هستند؛ بنابراین، نه تنها در گذشته؛ بلکه در آینده هم چنین شخصیتی نخواهد آمد؛  چرا که ایشان مصداق انسان کامل هستند و پرچمی را دست گرفتندکه هر کس در کنار آن قرار گرفت، هدایت شد.

او  با بیان اینکه حضرت علی (ع) در حدیثی فرموده اند: پیامبر اکرم(ص)، پرچم حق را در میان برافراشتند و به یادگار گذاشتند و هر کس از این پرچم جلوتر رفت و پای دستورات نماند، از دین خارج شد و هر کس که چشم پوشی کرد و از این پرچم عقب ماند، بدون شک هلاک خواهد شد و کسانی که همراهی کردند و پشت نبی اسلام (ص) ایستادند، رستگار می‌شوند و ایشان، چراغ راه انسان ها هستند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: در پی برخی  آزار‌ها و تنهایی ها، نبی مکرم اسلام (ص)  پناه به غاری بردند و با خدا راز ونیاز کردند و گفتند: خداوندا، از ناتوانی خودم و بی حرمتی‌هایی که مردم به من دارند، به تو پناه آورده ام و هر چه توقع دارم، همه از تو  است و غیر تو کسی را ندارم.

او بیان داشت: صبر و متانت بر کسانی که رهبری جامعه را برعهده می‌گیرند، یک امر قطعی و مهم است و این افراد  باید افرادی باحوصله و بردبار باشند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی طبق آیات قرآن کریم، شما باید در همه امورات صبر واستقامت داشته باشید و  همانند همه ائمه اطهار(ع)  که صبوری را پیشه کردند ، عمل کنید؛ چرا که باید بدانید که در پی هر سختی، آسانی است.

او با اشاره به خصوصیات اخلاقی امام صادق (ع) تصریح کرد: ایشان شاگردان زیادی را تربیت کردند و روایات زیادی از ایشان در فقه، اعتقادات ،اخلاق و قوانین و مقررات، به فراوانی ثبت شده ، به همین دلیل به ایشان لقب رئیس تشیع داده شده است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: یکی از توصیه‌های امام صادق (ع) این است که هر کسی که وابسته به دنیا شد، سه خصلت در آن بروز می‌کند، چراکه وقتی دلبسته به دنیا شدیم، اندوهی به ما وارد می‌شود که از آن گریزی نیست؛ چون این موضوع خواسته‌های متعددی را بر روح و روان می‌نشاند و امید‌هایی زنده می‌شود که شاید به آن‌ها نرسید؛ بنابراین راهش این است که به اندازه ضرورت به دنیا توجه کنید؛ چرا که دنیا، مقدمه آخرت است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به موارد پیش آمده در جامعه گفت: جمهوری اسلامی در دنیای امروز مورد هجمه دشمنان است و لازم است که این موضوع را مدنظر داشته باشیم که با استقامت و تحمل برخی هزینه ها، قطعا راه هموار می‌شود و سختی‌ها پشت سر گذاشته خواهند شد.

او افزود: این امر مهم، نیز می‌تواند با الگو برداری از ایثار و صبر پیامبر(ص) محقق شود که ایشان  پس از پشت سر گذاشتن سختی ها، مردم گروه گروه به ایشان ایمان آوردند و مسیر هموار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در سخنان خود به موضوع آشوب‌ها واغتشاشات اشاره کرد و گفت: هرچند که این مورد، موضوعی بسیار ناچیز است؛ ولی بسیار مهم بوده و مطالبی را روشن کرده است.

به گفته او مطلب مهم این موضوع در کشور این است که دشمنی دشمن، همچنان استمرار دارد و تمام شدنی نیست؛ بنابراین هیچ وقت نباید از دشمن  غافل بود و خوش بینی به دشمن خطای بزرگی است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: دست‌هایی که پنهان بودند، ظاهر شدند و همین دشمنان، حمایت کننده آشوب‌ها در کشور شدند.

او  می‌گوید: فضای مجازی که در اختیار کشور ما نباشد و دیگران گرداننده و مدیر آن باشد، قتلگاه هویتی برای جوان و نوجوان است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه تا چه زمانی باید از خطر فضای مجازی بگوییم و عملیات خنثی کردن آن را انجام ندهیم؟ گفت: در این ایام، ضعف‌ها و کاستی‌های خودمان را متوجه شدیم و باید مواظبت کنیم تا جبران شوند.

او افزود: دشمنان در فضای مجازی خطی را تعقیب کرده اند که از ناکارآمدی ایران بگویند و تبلیغ ضعف و ناکارآمدی مدیران و مسئولان را پیش گرفتند و بعضی‌ها در داخل، ناآگاهانه این امر را دنبال کردند که بهره آن با دشمن بوده است.

امام جمعه کرمان، نشر خشونت در بازی‌های رایانه‌ای که دشمن از آن استفاده کرده است و همچنین روایت سازی وارونه در دوران اغتشاشات را که با واقعیت تفاوت داشته است از دیگر چهره نازیبایی این اغتشاشات عنوان کرد.

او  افزود: دشمنان هزاران دورغ و شایعات را در فضای مجازی به شکل بی اساسی با سرعت بالایی پخش کردند و برای این هدف، همه ظرفیت خود را به کار بردند که در انتشار این دروغ ها پیش روند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: در این ایام مسئله مهمی پیش  آمده است و  آن هم اینکه، آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی به دنبال دخالت در کشور ما هستند که باید دستشان را قطع کرد.

او با اشاره به اینکه دشمنان امنیت داخلی ما را هدف قرار داده اند، افزود: باید حواسمان را جمع کنیم و هر آن کس که آگاهانه در این موضوع با آن‌ها هم مسیر شود، با او برخورد قاطع می‌شود.

امام جمعه کرمان می‌گوید: آن‌ها موفقیت ما را نمی‌توانند ببینند و سعی دارند که مردم و دولت را مشغول کار‌های فرعی کنند و  با توجه به این مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  در این باره تاکید کرده اند که حواستان را به چنین موارد جزئی معطوف نکنید.

او تصریح کرد: باید پیام رسان‌های داخلی را تقویت کرد و پیام رسان‌های خارجی را حذف و یا آن ها را طبق قانون کشور خودمان کرد و امیدوارم دولتمردان به این امر مهم، توجه داشته باشند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز تربیت بدنی گفت: ورزش، یکی از نیاز‌های مهم برای بدن و خصوصا جوانان ونوجوان است و برای داشتن زندگی سالم باید به این مهم توجه کرد که روح سالم در قالب جسم سالم است.

او درخصوص ۲۴ مهر بیان داشت: این روز برای اهالی کرمان روز به یاد ماندی است و این روز، روز مبارزات مردم و روز به آتش کشیدن مسجد جامع از سوی رژیم شاه بود و در آن روز خسارت ها، جراحت ها و خشونت‌های زیادی از طرف رژیم منحوس وقت به مردم نجیب کرمان تحمیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان از دیگر اتفاقات در آن روز سخن به میان آورد و افزود: به آتش کشیدن کتاب وحی قرآن کریم، تحریک افراد و به آتش کشیدن اموال مردم و شهدایی که در آن روز تقدیم شد و ... از دیگر اتفاقات  ۲۴ مهر سال ۱۳۵۷ بود؛ اما هر چند که حوادث می‌گذرد؛ ولی تاریخ می‌ماند و باید به بهترین نحو برای نسل‌های بعد روایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار