هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت:با توجه به اینکه نظام ما نظام اسلامی است و نیروهایی که قرار است امنیت کشور را برقرار کنند باید در کنار آموزش‌های نظامی به آموزش‌های اعتقادی و سیاسی هم مجهز شوند.

حجت‌الاسلام حسین قاسمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان گفت: همه ما به عنوان پیروان واقعی ائمه و نبی مکرم اسلام در حال کار و تلاش هستیم و بر اساس قانون جمهوری اسلامی باید پیرو موازین خدای متعال و اهل بیت به ویژه پیامبر باشیم.

او با اشاره به ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس نهاد عقیدتی سیاسی ارتش افزود: با توجه به این که نظام ما نظام اسلامی است و نیرو‌هایی که قرار است امنیت این کشور را برقرار کنند باید در کنار آموزش‌های نظامی به آموزش‌های اعتقادی و سیاسی هم مجهز شوند لذا نهاد عقیدتی سیاسی در نیرو‌های مسلح تاسیس شد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص ارتش در سال ۱۳۵۸، اضافه کرد: در آن زمان این نهاد به نام اداره ایدئولوژیک و سیاسی در ارتش فعالیت می‌کرد، اما دشمن سعی داشت با نفوذ نهاد‌های انقلابی را از بدنه کشور جدا کند که موفق نشدند.

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه یکی از تدابیر حکیمانه امام راحل تاسیس این نهاد مقدس بود، گفت: تمام ارگان‌های مسلح ما باید نهاد عقیدتی در کنارشان باشد چرا که یک نیروی نظامی باید علاوه بر مسلح بودن به سلاح نظامی، به نیروی ایمان، قرآن برای حراست و حفاظت از کشور و ارزش‌های قرآن مسلح باشد.

او با اشاره به دستاورد‌های نهاد عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: تهیه، تدوین، تصویب و ابلاغ طرح‌های فرهنگی برای بصیرت انقلابی سربازان و خانواده آن‌ها، اقامه نماز اول وقت به جماعت در تمام نیرو‌های مسلح، برگزاری مسابقات قرآنی سراسری کارکنان ارتش، نهضت روشنگری سیاسی و برپایی مراسمات و فعالیت‌های مذهبی خصوصا عزاداری سید و سالار شهیدان و... از جمله اقدامات است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری حفظ نهضت قرآن بوده که ارتش در این مورد مجهز است، گفت: یک سرباز فقط در پادگان عمر خودش را تلف نمی‌کند و زمینه برای حفظ قرآن و تعامل با اساتید برقرار است و در حال حاضر ۱۶ هزار حافظ قرآن از یک جزء تا ۳۰ جزء داریم و این نهضت ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.