مدیرکل بهزیستی فارس بر نیاز مبرم به آموزش سبک زندگی سالم به سالمندان تاکید کرد و گفت: باید سلامت جسمی و روحی آن‌ها حفظ شود و در زمینه تاب آوری و مشارکت گروهی و اجتماعی سالمندان برنامه ریزی شود.

محمدرضا هوشیار در حاشیه بازدید معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس از سرای سالمندان تحت نظارت بهزیستی گفت: باید در خصوص نقش مثبت و پربرکت سالمندان به عنوان پدر و مادر بزرگ خانواده برنامه ریزی شود و به منظور ایجاد چرخه سالم طول عمر و افزایش امید به زندگی در سالمندان آموزش‌های لازم ارائه شود.

او گفت: این مهم با خودمراقبتی، انجام غربالگری و مداخلات زودهنگام که باید از دوران میانسالی آغاز شود و در این صورت در زمان سالمندی شاهد ارتقای سلامت افراد خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: در حال حاضر ۵۷۰ نفر سالمند در مراکز تحت نظارت بهزیستی فارس نگهداری می‌شوند و علاوه بر ۹ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان،۷ مرکز توانبخشی روزانه سالمندان هم در استان فعال هستند که خدمات و آموزش‌های مختلفی به سالمندان ارائه می‌دهند.

هوشیار گفت: توجه به سلامت جسمی و روحی سالمندان موجب خواهد شد تا دوران سالمندی به فرصتی برای شکوفایی استعداد‌ها تبدیل شود، چراکه در دوران جوانی و میانسالی دغدغه‌های زندگی به خصوص رشد و به ثمر رساندن فرزندان گاهی موجب می‌شود تا زمینه برای بروز و پرورش استعداد‌ها و علایق افراد فراهم نباشد، اما دوران سالمندی فرصت مغتنمی برای ادامه رشد فرد در جنبه‌های مختلف است.

او بر نیاز مبرم به آموزش سبک زندگی سالم به سالمندان تاکید کرد و گفت: باید سلامت جسمی و روحی آن‌ها حفظ شود و در زمینه تاب آوری و مشارکت گروهی و اجتماعی سالمندان برنامه ریزی شود.

محبی پور، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس نیز گفت: اکنون با توجه به رشد روند پیری جمعیت نیاز به تغییر نگرش جامعه در موضوع سالمندی احساس می‌شود و باید بدانیم سالمندی نه تنها دوره رکود نیست بلکه می‌تواند فرصتی برای شکوفایی استعداد‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.