۲ هزار و ۲۸۴ جویای کار در استان قزوین در نیمه نخست امسال از طریق مراکز کاریابی‌های استان به کار گمارده شدند.

محمدمهدی رحیمی  معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۲۸۴ جویای کار طی نیمه نخست امسال از طریق مراکز کاریابی‌های استان به کار گمارده شدند که از این تعداد ۵۴۹ نفر زن و یک هزار و ۷۳۵ نفر نیز مرد بودند.

 رحیمی نیارکی افزود: در حال حاضر ۱۸ مرکز کاریابی فیزیکی و ۱۰ مرکز کاریابی الکترونیکی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد مراکز کاریابی‌های فیزیکی، ۶ مرکز در شهرستان قزوین، یک مرکز در بویین زهرا، ۶ مرکز در شهرستان البرز، سه مرکز در تاکستان و ۲ مرکز کاریابی نیز در شهرستان آبیک مستقر است.

وی با تشریح برخی از وظایف کاریابی‌ها، اضافه کرد: ثبت نام از جویندگان کار و ارایه مشاوره شغلی، برقراری ارتباط با کارفرما جهت اخذ فرصت‌های شغلی، معرفی کارجو به کارفرما، ارایه خدمات از طریق انواع سامانه‌های حوزه وزارت کار از قبیل سامانه‌های اشتغال، روابط کار و تعاون از مهمترین وظایف این مراکز هستند.

رحیمی نیارکی با اشاره به اشتغالزایی صورت گرفته از سوی مراکز کاریابی‌های استان در نیمه نخست سال جاری، یادآور شد: ۲ هزار و ۲۵ نفر از این افراد در حوزه صنعت، ۲۴۹ نفر در بخش خدمات و ۱۰ نفر نیز در بخش کشاورزی به کار گمارده شده اند.

این مسئول حوزه اشتغال استان قزوین اضافه کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری همچنین هفت هزار و ۶۴۸ نفر برای کسب شغل در مراکز کاریابی‌های استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۹۴ نفر زن و پنج هزار و ۳۵۴ نفر نیز مرد بودند.

وی با تاکید بر لزوم کسب مهارت آموزی برای اخذ شغل برای افراد جویای کار، گفت: از افراد متقاضی کار یک هزار و ۵۴۳ نفر کارگر ماهر، ۷۶۹ نفر کارگر نیمه ماهر و پنج هزار و ۳۳۶ نفر نیز فاقد مهارت‌های لازم بودند که این مساله بیانگر خلاء در مهارت آموزی در بین جوانان جویای کار است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به توزیع جویندگان کار در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: ۶ هزار و ۳۶۳ نفر از جویندگان کار در بخش صنعت، یک هزار و ۲۳۶ نفر در بخش خدمات و ۴۹ نفر در بخش کشاورزی به دنبال فرصت‌های شغلی بودند.

رحیمی نیارکی با اشاره به فرصت‌های شغلی پیش روی جویندگان کار، اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۸۲۱ فرصت شغلی در این مدت پیش روی جویندگان کار در استان قزوین بود که ۲ هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی پیش روی بانوان و ۱۲ هزار و ۲۱۵ فرصت شغلی پیش روی آقایان قرار داشته است.

به گفته وی، از این تعداد نیز ۱۲ هزار و ۹۹۴ فرصت شغلی در بخش صنعت، یک هزار و ۶۳۰ فرصت در بخش خدمات و ۱۹۷ فرصت شغلی در بخش کشاورزی بوده است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: طی نیمه نخست سال جاری، ۳۱ هزار و ۸۰۲ جوینده کار به کارفرمایان برای اشتغال معرفی شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۶۷ نفر زن و ۲۵ هزار و ۳۳۵ نفر مرد بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.