با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، معاون فرماندار و مدیر آموزش و پرورش زنگ حقوق در مدرسه شهید صدوقی راور نواخته شد.

 رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: طرح"زنگ حقوق در مدارس" با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضایی دانش آموزان، اولیاء و مربیان در حال پیگیری و اجراست.

مسلم کاربخش ضمن تدریس آموزش حقوق جزا و جرم شناسی در جمع دانش آموزان گفت:نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم که نشان از اهمیت و حساسیت موضوع دارد باید اقداماتی موثر و عملی برای پیشگیری و کاهش جرایم در جامعه صورت پذیرد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اینکه طرح زنگ حقوق در مدرسه راهی برای افزایش دانش حقوقی است، تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان با موضوعات حقوقی از سنین پایین باعث نهادینه شدن این آموزش در اذهان دانش آموزان شده تا در بزرگسالی، نتایج آن در اجرای بهتر قوانین دیده شود. حالا طرح زنگ حقوق در مدارس با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به جامعه هدف این طرح در حال اجراست.

رئیس دادگستری بیان کرد: امروز یکی از نیاز‌های اساسی جامعه افزایش دانش حقوقی شهروندان است؛ زیرا نداشتن آگاهی عمومی از مسایل حقوقی، باعث افزایش جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ورود پرونده‌های متعدد به دادگستری می‌شود.

مجتبی استوارزاده، دادستان عمومی و انقلاب راور نیز ضمن تدریس فواید آموزش حقوق و جرائم رایانه‌ای در جمع دانش آموزان گفت: طرح زنگ حقوق در مدارس، یکی از بهترین اقداماتی است که می‌تواند برای پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شود و آشنایی دانش آموزان و اولیای آن‌ها با موضوعات حقوقی، نتایج بسیار مطلوبی به دنبال دارد.

این مقام قضایی بیان کرد: در جامعه امروز ثابت شده است که آموزش می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم نقش به سزایی ایفا کند و از این رو می‌توان آموزش و آشنایی دانش آموزان در مدارس با انواع جرم، مجازات و راه‌های پیشگیری از جرایم را بسیار تاثیرگذار دانست.

او افزود: طرح زنگ حقوق در مدارس در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی، با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضایی دانش آموزان، اولیا و مربیان، در فروردین ماه سال ۱۳۹۸؛ تدوین و بهمن ماه ۱۴۰۰؛ در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور تصویب شد و برای اولین بار در کشور در فروردین ماه سال ۱۴۰۱؛ در مدارس شهرستان راور نواخته و به اجرا در آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار