حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران گفت: اجرای سیستم روشنایی نقطهای در ۶ تقاطع پر تصادف محور ساری- کیاسر، طراحی و اجرای روشنایی طولی به طول نزدیک به ۷ کیلومتر، تکمیل تاسیسات ایمنی هوشمند تونلها به تعداد ۳ دستگاه و بازسازی پایههای قدیمی جاده دریا مرکز استان به طول ۸ کیلومتر را در بازده زمانی ۶ ماهه اول امسال اجرایی کرده است.
او درباره اجرا نشدن سیستم روشنایی در برخی از راههای استان، افزود: با توجه به اعتبارات محدود احداث سیستم روشنایی با اولویت تونلها، زیرگذرها، تقاطع غیرهمسطح، همسطح، نقاط حادثه خیز، مه گیر و ... است.
جهانیان گفت: هدف از روشنایی راهها، دستیابی به حدی از قابلیت دید میباشد که رانندگان و عابرین پیاده را قـادر بـه رویـت سریع، مشخص و قابل تفکیک کلیه جزییات مهم شیء مورد نظر، همترازی جاده و هرگونـه مانعی که ممکن است در جاده حضور پیدا کند، میکنند.
او افزود: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.
بیش از ۴۳۰ کیلومتر از راههای ارتباطی مازندران در حال حاضر دارای روشنایی میباشند.