مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: ۱۲ هزار و ۶۸۵ فرد دارای معلولیت بینایی و کم بینایی زیر پوشش بهزیستی این استان قرار دارند این افراد از خدمات مختلف توانبخشی در مراکز تخصصی و کمک توانبخشی مانند عصا، کاغذ بریل و سایر وسایل توانبخشی بهره مند می‌باشند.

مهران کریمیان گفت: ۲ مرکز غیردولتی خانواده و کودک نابینا و کم بینا تحت نظارت بهزیستی خوزستان فعالیت دارد این مراکز حدود ۱۰۰ کودک نابینا و کم بینا را زیر پوشش دارند و خدمات توانبخشی و آموزشی به آن‌ها ارایه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان می گوید: معلولان به ویژه نابینایان حق دسترسی کامل به امکانات آموزشی، بهداشت، سلامت، ترد ایمن در فضای شهری و مشارکت فعال در عرصه‌های اجتماعی را دارند، لذا حضور فعال و مستقل افراد با معلولیت بینایی در سطح جامعه از مهمترین مطالبات افراد کم بینا و نابینا می‌باشد.

او گفت: ضرورت دارد همه دستگاه‌ها و شرکت‌ها نسبت به اجرای این قانون اقدام کنند تا این افراد از اشتغال بهره‌مند شوند اگرچه افراد دارای اختلال بینایی به رغم توانمندی‌های ارزنده خویش از دستیابی به شغل مناسب محروم اند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: سن طلایی تشخیص اختلال بینایی زیر ۶ سال است و تقاضا می‌شود کودکان در رده سنی ۳ تا ۶ سال در پایگاه‌های سنجش بینایی مورد ارزیابی و پایش قرار گیرند تا در صورت اختلال بینایی نسبت به درمان به موقع آن‌ها اقدام شود.

برچسب ها: نابینا ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.