در جریان بازدید حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر و بندر امام خمینی (ره)، بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و فریدون بندری فرماندار ماهشهر از روند پیشرفت احداث بندر تجاری خورسیف، بر لزوم تسریع و تکمیل بخش‌های زیرساختی و روساختی این بندر با هدف ایجاد اشتغال پایدار و رونق تجارت در منطقه تأکید شد.

 نماینده مردم ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) در جریان این بازدید میدانی با اشاره به آغاز عملیات لایروبی در آبراه بندر خور سیف که توسط پیمانکار طرف قرارداد این اداره کل و با بهره‌گیری از دو دستگاه تجهیز قدرتمند انجام می‌شود، گفت: با آغاز عملیات لایروبی بالغ بر ۶۰ هزار متر مکعب در اسکله بندر تجاری خور سیف انجام خواهد شد.

حبیب آقاجری ادامه داد: در صورت تکمیل عملیات لایروبی در مسیر تردد دریایی اسکله بندر خور سیف در هنگام مد پذیرای شناور‌های سنتی با آبخور ۵ متر خواهد بود.

او  همچنین با تأکید بر ضرورت اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذیربط از جمله وزارت کشور گفت: امید است با هم افزایی تمام دستگاه‌های ذی‌‍ مدخل از جمله گمرک مقدمات لازم برای آغاز فعالیت تجاری این بندر فراهم بشود.

 نماینده مردم ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) با اشاره به تلاش‌های پیگیرانه برای تکمیل روند احداث بندر خور سیف گفت: این بندر تاکنون با ۲۰ درصد پیشرفت فیریکی از روند پیشرفت مطلوبی در بخش‌های زیرساختی و روساختی برخوردار است و امید است با تشریک مساعی، اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، فرمانداری شهرستان ماهشهر و دیگر عوامل اجرایی شاهد بهره‌برداری از این بندر در پایان سال خواهیم بود.

 بندر تجاری خورسیف در قسمت جنوبی بندر ماهشهر و انتهای خور ماهشهر واقع شده است و محدوده‌ی طرح احداث آن تا بندر صادراتی نفتی ماهشهر ۹ کیلومتر و تا بندر تجاری امام خمینی (ره) حدود ۲۲ کیلومتر فاصله دارد. در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این بندر تجاری امکان پذیرش شناور‌های با ظرفیت ۵۰۰ تن امکان‌پذیر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.