رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در نیمه نخست امسال با تلاش و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران ۱۳۱ محکوم به زندان با گذشت شاکیان‌ آزاد شدند.

حیدر آسیابی در جلسه مسئولان دادگستری و دادستان‌های استان که با حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه برگزار شد گفت: از ابتدای امسال تاکنون اجرای ۱۴ حکم قصاص با پیگیری و پادرمیانی شورای حل اختلاف و گذشت اولیای دم لغو شده است.

او درمورد رسیدگی الکترونیک پرونده‌ها گفت: شورای حل اختلاف استان در رسیدگی الکترونیک پرونده‌ها در کشور سرآمداست.

او افزود: شورای حل اختلاف گنبد کاووس با دادرسی الکترونیک ۷۸ درصد پرونده‌ها رتبه اول استان را دارد.

احمد جعفری رئیس توسعه حل اختلاف گلستان همچنین در این جلسه گفت: امسال ۴۵ درصد پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف استان با سازش مختومه شد که ۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

جعفری افزود: شعب شورای حل اختلاف بخش کمالان با ۶۲ درصد و علی آبادکتول با ۵۵ درصد بیشترین سازش در پرونده‌ها را دارند.

او ادامه داد: هدف گذاری ما برای رسیدن به سازش ۸۷ درصد پرونده‌ها تا سه سال آینده است.

استاندار گلستان همچنین در جلسه مسئولان دادگستری و دادستان‌های استان با قدردانی از دستگاه قضایی گفت: اگر امروز برای حل دو چالش اساسی استان مانند پتروشیمی و علاج بخشی خلیج گرگان گام برداشتیم با حمایت و پشتیبانی دادگستری استان بوده است.

علی محمد زنگانه گفت: اقدامات قاطع دادگستری گلستان در مبارزه با فساد و سالم سازی فضای بانکی و اداری استان، مردم را به توسعه امیدوار کرده است.

او ادامه داد: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، عفاف و حجاب، کمک به حل و فصل مسالمت آمیز دعاوی خانوادگی و راه اندازی مرکز ماده ۴۲ برای نگهداری معتادان متجاهر از جمله برنامه‌های مشترکی است که با دستگاه قضایی استان دنبال خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.