دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: نخستین تفاهمنامه پیشگیری از اعتیاد با منطقه ویژه اقتصادی سرخس به امضا رسیده است.

محمدحسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: این تفاهم‌نامه بین دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، منطقه ویژه اقتصادی سرخس و فرمانداری این شهرستان امضا شده است.

او افزود:  ایفای نقش موثر در خصوص مبارزه سخت افزاری و نرم افزاری با مواد مخدر و روان گردانها، تمرکز بر ارتقا و گسترش کمی و کیفی طرح‌های اجرایی در محیط‌های مختلف اجتماعی، استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی و مردمی، در راستای توسعه همکاری‌های بین بخشی برای اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر با اولویت پیشگیری و صیانت از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد:  بر اساس این تفاهمنامه منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان پشتیبان اجرای برنامه‌های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان اقدام خواهد کرد.

محمدحسین صالحی بیان کرد: پشتیبانی و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد از جمله تولید محتوا، آموزش، تبلیغ، جشنواره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی در سرخس با هماهنگی و همکاری شورای هماهنگی استان و فرمانداری، مشارکت در برگزاری کارگاه آموزشی ویژه تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد برای تامین مربی و کارشناسان مجرب پیشگیری و حمایت از طرح‌های توانمندسازی و صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد در سطح شهرستان از جمله تعهدات منطقه ویژه اقتصادی سرخس است.

او تصریح کرد: تهیه، تولید و ارائه محتوای پیشگیری اولیه از اعتیاد با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی در قالب پیام‌های کوتاه آموزشی موشن گرافی، نماهنگ، آموزش مربی مورد نیاز با هدف کادرسازی در راستای توسعه برنامه‌های آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح سرخس و ابلاغ سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر درحوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد و صیانت بهبودیافتگان از جمله تعهدات در این زمینه به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.