هشت هزار میلیارد تومان سهم در بورس کرمانشاه معامله شد

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه در ۶ ماه سپری شده از سال جاری هشت هزار میلیارد تومان سهم در بورس کرمانشاه معامله شد، گفت : حجم معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

محمد بهمن مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، ۶۰ درصد از این مبلغ را سهام فروخته شده و ۴۰ درصد را سهام خریداری شده اعلام کرد و گفت : در نیمه اول سال جاری ۱۲۸ هزار و ۸۴۰ کد بورسی در کرمانشاه صادر شد تا مجموع تعداد کد‌های بورسی در استان به یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۰۱ کد برسد.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه در مقطعی با رشد و در مقطعی با افت مواجه می‌شود، افزود: تا قبل از سال ۱۳۹۸ حدود چهار میلیون کد بورسی در کشور داشتیم که ۴۰۰ هزار کد فعال بود و بعد از آن ۶۵ میلیون کد بورسی در کشور صادر شد و ۲۰ میلیون نفر در این بازار فعالیت می‌کردند.

این کارشناس اقتصادی ورود سرمایه و عمق پیدا کردن بازار سرمایه را منجر به رونق بورس عنوان کرد و گفت: ورود سرمایه به عمق بخشیدن به این بازار بسیار کمک می‌کند و این در حالی است که در گذشته روزانه ۲۰ هزار میلیارد تومان معامله می‌شد، اما در زمانی به ۲ هزار میلیارد تومان رسید.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه افراد باید با دانش و آگاهی لازم وارد بازار سرمایه شوند، تصریح کرد: این بازار در عین حال که می‌تواند سودآور باشد در صورت عدم آگاهی و شناخت کافی، ضرر هم می‌دهد.

بهمن اعلام کرد بورس منطقه‌ای کرمانشاه برای همشهریانی که به بازار سرمایه علاقه‌مند هستند دوره‌های آشنایی با این بازار را برگزار می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.