یک هنرستان پسرانه فنی و حرفه‌ای در رفسنجان امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با هزینه ساخت ۱۰۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

هنرستان پسرانه فنی و حرفه‌ای امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مورد بهره برداری قرار گرفت؛ ۸۵ میلیارد ریال هزینه آن به همت خانواده خیر مرحوم حسین امین و ۱۵ میلیارد ریال نیز با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تأمین شده است.

رضا رضایی ،مدیرکل آموزش و پرورش کرمان در این آیین گفت: در آموزش و پرورش استان کرمان ۵ هزار و ۵۰۰ مدرسه وجود دارد که در آن‌ها ۶۵۰ هزار دانش آموز توسط ۴۳ هزار معلم تعلیم و تربیت می‌شوند کار آموزش و پرورش سخت است لذا در سفر رییس جمهوری بیشترین مصوبات را برای آموزش و پرورش گرفتیم.

وی تصریح کرد: ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته شده، اما خرابی‌ها در این عرصه هم زیاد است، جمعیت دانش آموزی رو به رشد و اعتبارات کم است اگر خیرین را پای کار بیاوریم این حوزه شکوفا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: ۱۶۶ پروژه مدرسه سازی نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه برای آن‌ها در نظر گرفته شده که با کمک خیرین امیدواریم بخشی از این‌ها ساخته و بخش دیگر نیز توسط اداره کل نوسازی مدارس تکمیل شود.

سرپرست فرمانداری رفسنجان هم در این آیین به وجود بیش از ۶۰ هزار دانش آموز در شهرستان اشاره و بیان کرد: این افراد آینده سازان مملکت و ایران اسلامی هستند به یقین هرچه سرمایه گذاری بیشتری برای رشد این افراد در تعلیم و تربیت صورت گیرد تأثیرات به سزایی را در رشد و توسعه شهرستان، استان و کشور خواهیم داشت.

حسین رضایی جایگاه آموزش و پرورش را یکی از جا‌های حساس برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: هر چند در خیلی از مسائل ابتدایی دانش آموزان ماندیم، اما جا دارد از تلاش خیرین که در این عرصه تلاش می‌کنند قدردانی کنیم و از آن‌ها بخواهیم که نگاه و کمک‌های خود را بیشتر به این مسائل معطوف کنند که ثمرات زیادی در بر دارد.

وی تصریح کرد: ارزآوری محصول کشاورزی پسته رفسنجان هر ساله به میزان بیش از ۳ میلیارد دلار است، اما ارزش خیرین و انسان‌های خیرخواه که در انجام امور خیر و خداپسندانه و عام المنفعه تلاش می‌کنند بسیار بیشتر از ارزآوری این محصول پسته است.

رضایی گفت: آن‌ها موجب رشد و توسعه شهرستان هستند مرحوم حسین امین یکی از خیران این شهرستان است که باغ‌های پسته زیادی در مناطق مختلف اعم از حجت آباد امین، شهرستان انار، رکن آباد نوق رفسنجان و ... با فکر و ایده خود ایجاد کرد که این ایده‌های وی الگوی کشاورزان است که بعد از گذشت ۵۰ سال از عمر این درختان هنوز سرسبزی و نشاط در این باغ‌ها وجود دارد و از بهره وری بالایی برخوردار است.

وی افزود: بخش اعظم درآمد باغ های مرحوم امین صرف امور خیر و احداث اماکن عام المنفعه مانند مدرسه، مسجد و ... شده است.

امام جمعه رفسنجان نیز در این آئین اظهار کرد: امروز باید ببینیم جامعه به چه کار‌هایی نیاز دارد.

حجت الاسلام اصغر عسکری با اشاره به اینکه اولویت باید برای احداث مدارس امن باشد افزود: فضای لازم برای تحصیل جوانان و دانش آموزان نداریم؛ در استان کرمان مدارسی ناامن داریم که تخریبی هستند باید ان‌ها را بازسازی کرد لذا اولویت اقتضا می‌کند برای امن شدن مدارس هزینه شود.

وی تصریح کرد: خیرین با مشورت و هماهنگی با آموزش و پرورش در امر مدرسه سازی اقدام و سرمایه گذاری کنند.

حسین شفیعی رییس آموزش و پرورش رفسنجان هم در این آئین از خانواده خیر امین به منظور ساخت هنرستان پسرانه ۲۰ کلاسه تقدیر و تشکر کرد و گفت: دانش آموزان نیز برای درس خواندن باید تلاش کنند و در یادگرفتن علم کوشا باشند.

وی بیان کرد: مردمان رفسنجان انسان‌هایی سختکوش و اقتصادی هستند و در سال‌های گذشته با تلاش زیاد و فکر اقتصادی در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده و شخصیت‌های برجسته‌ای مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی و ... از این خطه در جهان مشهور شدند.

شفیعی ادامه داد: این مدرسه‌ای که برای افتتاح آن جمع شده ایم حاصل یک فکر در سال‌های ۴۵ تا ۵۰ است که منزل مسکونی را برای فراگیری علم بچه‌هایی که آن زمان مدرسه‌ای نبود در اختیار آموزش و پرورش دادند و حال نیز در قسمتی از زمین خالی این خانه هنرستانی بنا کردند.

وی افزود: این هنرستان در زمینی احداث شده که ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع آن به زیربنای آموزشی اختصاص یافت و محوطه سازی هم با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان انجام شد؛ در ساخت هنرستان فنی و حرفه‌ای ۸۵ میلیارد ریال توسط خیر و ۱۵ میلیارد تومان هم از سوی نوسازی مدارس تأمین شده است.

 

افتتاح

افتتاح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار