ارائه خدمات حمایتی و درمانی رایگان ۲۰۲ دانش آموز با نیاز ویژه کردستان

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح خدمات حمایتی، درمانی ودارویی رایگان برای ۲۰۲ دانش آموز با نیاز‌های ویژه استان خبرداد.

طالب محمدی رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: طرح خدمات حمایتی ودرمانی با تایید ۲۱۲ پرونده برای ۱۸۵ دانش آموز با نیاز‌های ویژه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اجرا شد.

 رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه خدمات حمایتی در مقاطع پیش دبستانی، آمادگی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ارائه می‌شود، افزود: دانش آموزان تلفیقی نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

او عنوان کرد: این خدمات شامل جراحی کاشت حلزون شنوایی، تعمیر یا تعویض قطعات پروتز کاشت حلزون، خدمات پاراکلینیک، هزینه‌های جراحی، دارو‌های مستمر، بستری، خدمات بیمارستانی، کفش وکفی طبی، واکر، ویلچر و دندانپزشکی برای دانش آموزان واجد شرایط می‌باشد که خانواده‌های آنان بضاعت مالی کافی در تأ مین هزینه‌های درمان ودارویی را ندارند.

محمدی با بیان اینکه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، تصریح کرد: آنان ازاین طریق می‌توانند بر محدودیت‌های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعداد‌ها و توانایی هایشان است، دست پیدا کنند.

او ادامه داد: این خدمات با هدف ایجاد، تقویت فرصت‌های برابرورعایت عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اجرمی شود و دانش آموزانی که بیمار‌های مادام العمر دارند و باید دارو‌های خاص مصرف کنند تا اتمام دوران تحصیل دارو‌های مورد نیاز را بصورت رایگان دریافت می‌کنند.

 محمدی با بیان اینکه آموزش و سلامت از حقوق اساسی انسان‌ها محسوب می‌شود و دستیابی به سطوح بالاتر از آن به لحاظ کیفی در بیشتر افراد جامعه هدفی عمده به حساب می‌آید، افزود: توجه به تامین و توسعه سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان امری مهم و ضروری است.

 رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانش‌آموزان نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.