تلاش برای حفاظت از سرمایه‌های ملی درسیستان و بلوچستان

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان وبلوچستان گفت: قاچاق سوخت؛ در زمره پرونده‌های اولویت دارمعاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان است.

باغ شیرین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان وبلوچستان در جلسه کارگروه پیشگیری از قاجاق کالا و ارز استان گفت:  در شش ماهه نخست امسال میزان پرونده‌های رسیده به دادگستری استان در حوزه قاچاق کالا و ارز نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشته است.

 وی گفت: قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، مسکوکات فلزی و طلا، و قاجاق ارز جزء اقلام اولویت دار قاچاق در سیستان و بلوچستان است که بعد از فرآیند توزیع کالا‌های اساسی و ارز ترجیحی کالا‌های اولویت دار و معیشتی شامل روغن نباتی، آرد و نهاده‌های دامی روند نزولی پیدا کرده است.

باغ شیرین رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سوخت را جزوه پروند‌های اولویت دار نام برد و افزود: آمار بدست آمده در حوزه قاچاق سوخت، برآورد ۷ تا ۹ میلیون لیتر سوخت است که بخش عمده‌ای سوخت قاچاق از ۵ گلوگاه ورودی استان وارد میشود.

وی با بیان اینکه در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در سال جاری، تمرکز روی پرونده‌های ملی و برخورد با قاچاق سازمان یافته است گفت در ۶ ماه نخست سال جاری، ارزش ریالی پرونده‌ها از ۱۲۸ میلیارد تومان به بیش از ۲۲۷ میلیارد تومان افزایش داشته که این رقم نشان دهنده این است که جرائم وصولی به محموله‌های کلان تخصیص یافته است.

وی تاکید کرد: با اتصال سامانه‌های ارتباطی ذیل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تهیه بانک اطلاعاتی قاچاقچیان حرفه‌ای و سازمان یافته، استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی، شناسایی خلع‌های مرزی و گذر‌های مرزی غیرمجاز، فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه استان بتوانیم پدیده قاچاق کالا و ارز را در استان کاهش بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار