تحقق تقاضای مردم برای احداث دیوار ساحلی در منطقه اطاقسرای مهدیشهر

رئیس اداره آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تقاضای مردم برای احداث دیوار ساحلی در منطقه اطاقسرای مهدی‌شهر محقق شد.

داوود یحیایی، رئیس اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۳۰۰ متر دیوار ساحلی با هدف مدیریت سیلاب و جلوگیری از وارد شدن خسارت به مناطق مسکونی در منطقه اطاقسرای شهرستان مهدی‌شهر احداث شد.

وی بیان کرد: علاوه بر ایمن‌سازی مناطق مسکونی در این منطقه تعداد چهار مورد سازه سنگ و ملات با حجم ۲ و ۲۷۰. مترمکعب در سال ۱۴۰۰ و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان اجرا شده است.

رئیس اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: اجرای این عملیات با توجه به بروز خسارات سیلاب و درخواست‌های مکرر مردمی مبنی بر لزوم مدیریت روان‌آب‌ها در این منطقه در اولویت اجرایی قرار گرفت تا ضمن مدیریت سیلاب در منطقه از بروز خسارات بیشتر به ساکنان پیشگیری شود.

یحیایی ادامه داد: پروژه‌های اجرایی در حوزه‌های آبخیز استان سمنان با هدف حفظ و پایداری آب و خاک، افزایش ذخیره آب در حوزه آبخیزداری، جلوگیری از فرسایش خاک، تأخیر در روان‌آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مراتع و پوشش گیاهی عملیاتی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.