مصطفی مشفقیان گفت: طی یک سال گذشته در ۵۲۷ تور گردشگری، ۸۴ و ۳۲۰ هزارنفر ساعت از تورهای گردشگری تخصصی این سازمان بهرهمند شدند.
او با اشاره به اینکه صنعت گردشگری میتواند جامعه را پویا کرده و در تبادل فرهنگی و ارزش افزوده اقتصادی نقش مهمی ایفا کند، گفت: تعداد ۲۱۰۸۰ نفر از شهروندان مناطق کم برخوردار، مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج، سربازان، خانواده شهدا و ایثارگران، دانش آموزان، میهمانان نوروزی از سراسر کشور و طلاب از این تورها که در مناسبتهای مختلف برگزار شد شرکت کردند.
رییس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با بیان اینکه باید با نگاه تخصصی و پشتوانه علمی به این موضوع نگریست تا بتوان حق مطلب را نسبت به جایگاه و منزلت شیراز ادا کرد، گفت: تورهای تخصصی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در بیش از ده عنوان ویژه سلایق و سنین مختلف برگزار شد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: تور تاریخی_فرهنگی، معرفی مشاهیر شیراز، پروژههای عمرانی شهرداری شیراز، تورهای مناسبتی، تورهای انقلاب، تورهای ویژه محرم، تور باغات، تورهای ادبی، زیارتی و شهروندی بخشی از محورهای به اجرا در آمده است.
مشفقیان گفت: در این تورها شهروندان از کلیه مراکز گردشگری، تاریخی، فرهنگی و زیارتی شهر، اماکن کمتر شناخته شده و مهجور تاریخی_فرهنگی شیراز، مسیرهای گردشگری انقلاب، بافت گردی، مسیر گردشگری ادبی، باغات شیراز، بقاع متبرکه و... بازدید کردند.
او در ادامه، فراهم کردن فرصت برای استفاده شهروندان مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین شهر جهت استفاده از ظرفیتهای گردشگری این کلان شهر، معرفی ظرفیتهای گردشگری، فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهر به عموم شهروندان، کمک به ارتقا نشاط اجتماعی در بین شهروندان، توسعه فرهنگ گردشگری شهری و زیارت را از اهداف راه اندازی این تورها برشمرد.
معاون شهردار شیراز با بیان اینکه تورهای تخصصی به طور مستمر توسط این سازمان در حال انجام است، افزود: با توجه به جایگاه شهر کهن شیراز به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای فرهنگی و مذهبی ایران و همچنین جایگاه والای آن در نظر دوستداران زبان و ادب پارسی، بواسطه وجود حافظ و سعدی، توجه به مولفههای آن در توسعه گردشگری شهر حایز اهمیت است.
مشفقیان گفت:همچنین معرفی گردشگری شیراز میتواند به صنعت گردشگری و اشتغالزایی پایدار رونق بخشد و به این دلیل میکوشیم تا در راستای معرفی آثار گامی مؤثر برداشته شود.