داودرضا کاظمی گفت: ما باید کم کاری در حوزه فرهنگ و ادبیات را جبران کرده و شاعران و اشعار خوب کشور را به مردم جامعه معرفی کنیم.

داودرضا کاظمی، شاعر و پژوهشگر حوزه ادبیات معاصر، درمورد دلیل کم توجهی به هویت فارسی در میان بسیاری از اقشار جامعه گفت: از بنده پرسیده می‌شود که چرا، نسل جوان امروز با ادبیات و شعر فارسی تا حدی فاصله دارند؟ و این پیش زمینه را می‌پذیرم که این فاصله وجود دارد و نه تنها نسل جوان بلکه خیل کثیری از مردم ما به جز آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به ادبیات و شعر پارسی و شاعران ایرانی دارند، اهتمام لازم به زبان پارسی به عنوان یکی از ارکان اصلی هویت خودشان و هویت ایران و ایرانی را ندارند و این نشان می‌دهد همه افرادی که در حوزه فرهنگ کار می‌کننند و فرهنگ مدار هستند، در این خصوص به خوبی کار نکرده و یا حداقل، به اندازه لازم کار نکرده‌اند. 

این پژوهشگر حوزه ادبیات معاصر گفت: باید زبان پارسی را در مرز‌های خودمان و فرامرز‌ها گسترش دهیم و بدنبال آن، شعر و شاعران خوب پارسی را مطرح کرده و برای آن‌ها هزینه کنیم چراکه خیلی از افراد در سطح جامعه،  شناخت لازم و کافی درمورد شاعران کشور را ندارند و به جز تعدادی که از دیرباز مطرح بوده اند، خیلی از شاعران دیگر را نمی‌شناسند؛ به طوری که گاهی اوقات، شعر این شاعران را می‌شناسند و ابیاتی در ذهن آن هاست، ولی نمی‌دانند که ابیات مذکور برای کدام شاعر ایرانی است و حتی شاید ندانند که افرادی مثل قائم مقام فراهانی و... شاعر بوده اند.

کاظمی افزود: ما باید کم کاری در حوزه فرهنگ و ادبیات را جبران کرده و بدنبال آن، شاعران و اشعار خوبمان را به مردم جامعه خود معرفی کنیم. زیرا وقتی کالای فرهنگی خوب و ارزشمندی داشته باشیم حتماً خریدار خوب هم پیدا می‌کنیم و بدنبال آن، شعر فارسی گسترش پیدا می‌کند و دوباره بر صدر قرار می‌گیرد و مردم ما فرهنگ مدارتر می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حافظ
۲۱:۴۷ ۲۷ مهر ۱۴۰۱
این روزها اول شکم مهمه نه شعر من فوق لیسانس ادبیات و یک کارگر ساختمانم هزاران بیت شعر حفظ هستم ولی هیچکدامشون یه سنگک هم ارزش ندارن
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۰:۵۱ ۲۷ مهر ۱۴۰۱
سر اسما الهی حرف است _ گوهر مخزن شاهی حرف است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۱
یاشاسین زبان مادریم ترکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۱
تاکید بر آموزش دستور زبان دانش آموزان را از محتوای شعر فارسی دور کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۱
شاهنامه
حافظ
سعدی
اعتصامی
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۷ مهر ۱۴۰۱
مثلا چگونه هزینه کنید ؟ من هم شاعرم ولی گرسنه و آواره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۷ مهر ۱۴۰۱
سلام ،

بعض ها به شعر پارسی ،
می گویند شعر فارسی ،
آخرین اخبار