اولین نمایشگاه دانش بنیان استان کرمان در حوزه صنعت، معدن و حمل و نقل با حضور ۷۵ شرکت دانش بنیان برگزار شد.


این نمایشگاه در قالب ۵۹ غرفه از ۲۴ الی ۲۶ مهرماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی جنوب شرق استان کرمان برگزار شد.

نمایشگاه ذکر شده در راستای حمایت صنایع بزرگ استان و کشور همانند شرکت ملی صنایع مس ایران، صنایع معدنی گلگهر و فولاد بافت از شرکت‌های دانش بنیان سطح استان کرمان برگزار شده است.

۲۰شرکت دانش بنیان در سطح استان با حمایت شرکت صنایع ملی مس ایران در این نمایشگاه شرکت کردند و دیگر شرکت‌های دانش بنیان با حمایت اتاق بازرگانی، پارک علم و فناوری کرمان و صنایع معدنی گلگهر حضور یافتند.

با تشکیل شرکت‌های دانش بنیان بسیاری از نیاز‌های صنایع معدنی استان که در گذشته از خارج کشور تامین می‌شد در استان تامین و تولید می‌شود.

سیدمحمدرضا جندقی پور مدیر امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی تخصصی دانش‌بنیان معدن، صنعت و حمل و نقل در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۹۹ تاکنون توانستیم ۲۰۰ جلسه با ایده‌پردازان برگزار کنیم که ۲۳ واحد فن آور، تولید محصول داشته و یا خدمات ارائه داده اند.

او افزود: یکی از اهداف مهم مجتمع مس سرچشمه حمایت‌های غیرمالی از شرکت‌های دانش بنیان است؛ که این حمایت‌ها از آموزش تا نظارت و عرضه محصول در بازار ادامه دارد.

او بیان کرد: تفاهم نامه‌هایی با شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه تهران، شریف، ولیعصر (عج) رفسنجان، پارک علم و فناوری یزد و صندوق‌های پژوهشی بسته شده است.

جندقی با اشاره به اینکه بعضی از شرکت‌ها صادرات خارج از کشور دارند تصریح کرد: به طور مثال عطر پسته که از پوست پسته گرفته می‌شود مورد پسند و مطلوب فرانسوی‌ها قرار گرفته است.

مدیر امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در سایه نوآوری می‌توانند دوام داشته باشند و تا زمانی که مزیت رقابتی خود را حفظ کنند پایدارخواهدبود.

برچسب ها: دانش بنیان ، رقابتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار