مسئول واحد جمعیت گروه سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بعد از استان‌های گیلان، مازندران و تهران، اصفهان با ۱۲ درصد سالمند در رتبه چهارم قرار دارد.

مرادی گفت: برنامه آموزش شیوه سالم در دوره سالمندی مبتنی بر خود مراقبتی، برنامه مراقبت‌های ادغام یافته و جامع سالمندان، نظام مراقبت و حمایت از سالمندان پر خطر، توسعه فضا‌های دوستدار سالمند، غربالگری و پیگیری کووید ۱۹ و واکسیناسیون کرونا از جمله برنامه‌های سلامت سالمندان است که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام می‌دهد.

او افزود: ۶۶۶ هزار و ۳۶۷ سالمند در استان اصفهان وجود دارد که ۴۰ درصد آن‌ها یکی از خدماتی که دانشگاه علوم پزشکی برای سالمندان درنظر گرفته بهره‌مند شده‌اند.

مسئول واحد جمعیت گروه سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: نیازمندی سالمندان که به وسایلی احتیاج دارند سرشماری شده است و در گروه پرخطر از سالمندان ۳ هزار و ۴۱۷ نفر به عصا، ۲ هزار و ۱۵۸ نفر به واکر و هزار و ۴۹۲ نفر به تشک مواج نیازمند هستند.

مرادی خاطرنشان کرد: البته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نمی‌تواند این وسایل را برای سالمندان تامین کند و از خیران می‌خواهیم به حوزه سالمند هم ورود و برای تهیه لوازم مورد نیاز سالمندان کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار