دومین استارتاپ نخبگان شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه

دومین استارتاپ نخبگان شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه، امروز (۲۷ مهر) برگزار شد.

خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، با اشاره به شرکت صاحبان ۳۵ ایده در این استارتاپ، گفت : پس از پالایش‌های صورت گرفته هشت طرح به مرحله ارائه طرح رسید که از بین این طرح‌ها امروز چهار تیم در چهار سطح برگزیده و به مرحله ملی راه پیدا خواهند کرد.

شهیدی هدف از برگزاری این دست استارتاپ‌ها را شناسایی نخبگان شاهد و ایثارگر عنوان کرد و افزود: امیدواریم با شناسایی و حمایت از چهره‌های برجسته این حوزه از ظرفیت‌های آن‌ها برای حل مشکلات جامعه استفاده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به آمار بالای بیکاری در بین جامعه شاهد و ایثارگر استان داشت و گفت: هم اکنون ۹۲۰۰ نفر بیکار در جامعه ایثارگری استان داریم که به نظر می‌رسد با توانمندسازی و حمایت از افرادی که دانش‌آموخته دانشگاه‌ها هستند، می‌توان در جهت اشتغالزایی بخش قابل توجهی از این افراد گام برداشت.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که در جهت اشتغالزایی نخبگان ایثارگر می‌توانیم انجام بدهیم این است که امکانات لازم برای افراد صاحب ایده را فراهم کرده و آن‌ها را به سمت اشتغال سوق دهیم.

وی با اشاره به برگزاری این استارتاپ در سال گذشته به صورت منطقه‌ای در استان، گفت: امسال این استارتاپ به صورت استانی برگزار شده است.

حمایت همه جانبه از نخبگان شاهد و ایثارگر

سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه برای حمایت همه جانبه از نخبگان شاهد و ایثارگر از سوی مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه اعلام آمادگی کرد و افزود: تمام قد در خدمت حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر استان در راستای تجاری سازی ایده‌هایشان هستیم.

وی با بیان اینکه نام ۳۵ شرکت کننده در استارتاپ امروز در بانک اطلاعاتی پارک علم و فناوری کرمانشاه ثبت خواهد شد، گفت: این افراد را به تمامی دوره‌های توانمندسازی صاحبان ایده دعوت خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ شرکت و واحد فناوری در پارک علم و فناوری کرمانشاه فعال هستند، گفت: بیش از ۱۰ شرکت فعال از خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستند.

آزادی اشاره‌ای هم به گلایه صاحبان کسب و کار استان از نبود نیروی کار متخصص در استان داشت و گفت: واقعیت این است که افراد جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی نتوانسته‌اند خود را مهیای حضور در بازار کار کنند.

وی با بیان اینکه دوران کار‌های استخدامی و پشت میز نشینی گذشته، از جوانان خواست به فکر ایده پردازی و تجاری سازی ایده‌های خود باشند.

وی یک توصیه هم به افرادی که در رویداد‌های استارتاپی شرکت می‌کنند و شکست می‌خورند، داشت و از آن‌ها خواست به شکست‌ها به عنوان مقدمه‌ای برای رسیدن موفقیت نگاه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.