معاون حقوقی وزارت ارشاد گفت: انجمن سینمای جوانان از ارکان اصلی تربیت فیلمسازان در سینمای ایران است.

سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان یکی از ارکان اصلی تربیت فیلمساز در کشور ما از دیرباز مرجع و پایگاه جوانان علاقه‌مند به فیلم کوتاه بوده است.

او ادامه داد: به طوریکه این انجمن فیلمساز را در مسیر رشد و تربیت در عرصه فیلمسازی حرفه‌ای قرار داده است و سینماگران زیادی از این مجموعه شروع به ساخت فیلم کرده‌اند و تبدیل به فیلمسازان بلند و چهره‌های‎ امروز سینمای ایران شدند.

انجمن سینمای جوانان ایران

هاشمی افزود: تقویت چنین مجموعه‌ای برای وزارت ارشاد و دستگاه‌های فرهنگی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دفاتر انجمن سینمای جوانان در شهرستان‌ها نیز به عنوان خط مرز مواجهه با فیلمسازان شهرستانی می‌شود که بسیار اهمیت دارد. همچنین در طول یک سال اخیر که آقای مهدی آذرپندار و تیم او به انجمن سینمای جوانان ایران آمده‌اند، انجمن در بحث تولیدات و آموزش‌ها، جان دوباره گرفته است.

معاون حقوقی وزارت ارشاد بیان کرد: در برخی از شهرستان‌ها شاهد افتتاح دفتر جدید بودیم و اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است. امیدواریم انجمن سینمای جوانان ایران، نقش خود را به عنوان ایستگاه اول فیلمسازی در سینمای ایران ایفا کند تا ما بتوانیم با دست پر و بازو‌های توانمندتری در برای اعتلای سینمای ایران تلاش کنیم.

انجمن سینمای جوانان ایران

هاشمی در خصوص جشنواره گفت:  جشنواره فیلم کوتاه تهران به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین جشنواره‌ها، بر قله رخ‌نمایی انجمن بوده و به نوعی میعاد و میثاق فیلمسازان کشور است. جوانان علاقه‌مند به حوزه فیلم کوتاه آثار و حاصل تلاش یک سال خود را به این جشنواره می‌فرستند و امسال هم از آن در بخش‌های مختلف اعم از کارگاه‌ها و نمایش استقبال گرمی شده است؛ جشنواره با توفیق نسبی، نسبت به جشنواره‌های قبلی برگزار شده و امیدوارم که هر روز شاهد پیشرفت این جوانان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.