اجرای طرح توسعه اقتصادی و تهیه اطلس سرمایه‌گذاری شهر سقز

در راستای توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سقز، قرارداد مطالعات توسعه اقتصادی و تهیه اطلس سرمایه‌گذاری میان معاونت پژوهشی دانشگاه کردستان و شهرداری این شهر منعقد شد.

رحمت صادقی روز شنبه اظهار داشت: این طرح با هدف ارائه راهبردهای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، به ویژه در قالب ساختارهای مشارکتی با شهرداری سقز، به منظور توسعه پروژه‌های اولویت‌دار با هدف توسعه شهر، اشتغال‌زایی و افزایش درآمدهای مدیریت شهری به اجرا درخواهد آمد.

 

وی اضافه کرد: نتایج این طرح به شناسایی و تحلیل راهبردی ظرفیت‌های اقتصادی، شناسایی پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در قالب فضایی-مکانی و تدوین یک اطلس سرمایه‌گذاری ناظر بر موقعیت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی با مدیریت شهری سقز، منجر می‌شود.

 

رییس دانشگاه کردستان یادآور شد: در این برنامه راهبردی، عرصه‌های موضوعی اثرگذار، الگوها و گرایش‌های عرضه و تقاضای زمین، متناسب با ماموریت توسعه شهر سقز، مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

 

صادقی افزود: بر این اساس حوزه‌های اولویت‌دار توسعه سرمایه‌گذاری در سطح شهر شناسایی و بر اساس پتانسیل‌های مکانی در شهر و نحوه دسترسی به آنها، سازمان فضایی فعالیت‌های شهری بازتنظیم و پروژه‌های مزیت‌دار برای سرمایه‌گذاران مشخص می‌شوند.

 

وی ادامه داد: در گام بعدی نیز این پژوهش‌ها در ابعاد فنی و گروه‌های هدف تدقیق شده و سپس برآورد هزینه‌ها، درآمدها و منفعت به تفکیف هر یک از آنها انجام می‌پذیرد.  

 

رییس دانشگاه کردستان با بیان اینکه مجموعه‌ای از روش‌های بهینه سرمایه‌گذاری، تامین مالی و مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران، ارائه می‌شود، اظهار داشت: خروجی اصلی این مطالعه در قالب ۴۰ بسته سرمایه‌گذاری در زمینه‌های اولویت‌دار، با عنایت مطالعات راهبردی، فضایی، اقتصادی و جامعه‌شناختی آنها به تفکیک هر پروژه، ارائه خواهد شد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار