در ژاپن قطار‌های ۶۰ ساله‌ای وجود دارند که با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند.

مسافران ژاپنی با استفاده از قطار گلوله‌ای می‌توانند به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت مسافرت کنند. این قطار‌ها با وجود آن که ۶۰ سال از عمرشان می‌گذرد، هنوز در میان ژاپنی‌ها محبوب هستند.

سریع‌ترین راه برای رفت و آمد در ژاپن، سفر با قطار‌های گلوله‌ای است که در ژاپن به نام شینکانسن شناخته می‌شود. این قطار‌های پرسرعت به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند تا با کاهش زمان سفر بین مقصدها، به سرعت و به راحتی ژاپن را کشف کنند. در ژاپن، شینکانسن بسیار به موقع حرکت می‌کند و به خوبی هم نگهداری می‌شود.

مسافران سوار بر این قطار گلوله‌ای ژاپنی، می‌توانند به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت به مقصد برسند که باعث می‌شود سفر‌های کوتاهی بین محبوب‌ترین مقاصد این کشور انجام شود. شبکه این قطار‌ها بسیار گسترده است و افراد می‌توانند صندلی خود را از قبل رزرو کنند تا در هنگام شلوغی قطار، بدون صندلی نمانند.

۹ خط شینکانسن در ژاپن وجود دارد که تمام این کشور را پوشش می‌دهد، در این خطوط سه نوع قطار حرکت می‌کند؛ قطار‌های سریعی که فقط در ایستگاه‌های اصلی توقف می‌کنند، قطار‌های نیمه سریع که توقف‌های بیشتری دارند و قطار‌های محلی که در همه ایستگاه‌ها متوقف می‌شوند.

منبع:‌ جی آر پس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
واقعا گلوله اسم مناسبی برا این قطاراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
این قطارها 60سال عمرشونه ؟ پس عمر ما برفناست هنوز قطار هامون سرعتشون 100نمیشه .