مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) اعلام کرد که تست کرونای مدیر این مرکز نیز مثبت شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) در بیانیه‌ای اعلام کرد که "روشل والنسکی" که واکسن‌های این بیماری را دریافت کرده است، در حال حاضر علائم خفیفی دارد.

در این بیانیه آمده است:

بر اساس شیوه نامه های بهداشتیِ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، او در خانه قرنطینه است و به صورت مجازی در جلسات برنامه ریزی شده خود شرکت خواهد کرد.

همکاران و نزدیکان وی نیز در حال حاضر به منظور بررسی ابتلایشان به کووید۱۹ تحت نظر هستند.

والنسکی ۵۳ ساله در ژانویه سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) مدیریت مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا را بر عهده گرفت و آخرین مقام بهداشتی این کشور است که به کووید۱۹ مبتلا شده است.

این مقام بهداشتی آمریکا روز جمعه نیز در پیامی توئیتری نوشت: ویروس‌های تنفسی در سراسر ایالات متحده در حال گسترش هستند.

او همچنین خطاب به مردم نوشت: یک واکسن به روزشده کووید ۱۹ تزریق کرده و واکسن آنفلوانزای سالانه خود را نیز دریافت کنید. اگر مبتلا شدید در خانه بمانید و بهداشت دست‌ها را نیز به شیوه صحیح رعایت کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا اخیرا دیگر آمار روزانه موارد ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن را منتشر نمی کند و به جای آن این آمار‌ها را به صورت هفتگی به روز رسانی می‌کند.

بر اساس آمار‌های رسمی، ایالات متحده تاکنون در مجموع حدود ۹۹ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ و بیش از یک میلیون مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

مقامات بهداشتی آمریکا اخیرا نیز هشدار داده اند که ممکن است با فرا رسیدن فصل سرما، این کشور شاهد افزایش مجدد موارد ابتلا به کووید۱۹ باشد.

منبع: خبرگزاری شینهوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار