مدیرکل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی گفت: امروزه تولید محصول پنبه جزو اولویت‌های دولت است و سالانه ۹۰ هزار تُن پنبه در کشور تولید می‌شود.

ابراهیم هزارجریبی مدیرکل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی در مراسم روزمزرعه پنبه در جمع کشاورزان نیشابوری گفت: امروزه تولید محصول پنبه جزو اولویت‌های دولت است و صنعت نساجی نیاز به ۱۵۰ هزارتن پنبه در سال دارد که ما حدود ۶۰ هزار تن آن را از طریق واردات تامین میکنیم.

او افزود: کشور‌هایی مانند ازبکستان بدلیل توسعه صنعت نساجی خود، دیگر محصول پنبه را به ما نمی‌دهد بطوریکه ۶ ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته واردات کمتری داشته ایم.

مدیرکل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: درحال حاضر مجوز واردات پنبه را تا زمانی که پنبه داخلی خرید نشود بصورت تعلیق درآورده ایم و پیشنهاد داده ایم در ۶ ماهه دوم سال که فصل برداشت می‌باشد تعرفه واردات از ۵ درصد به ۱۵ درصد افزایش یابد که البته مستلزم مصوبه کمیسیون ماده یک در دولت است.

ابراهیم هزارجریبی بیان کرد: واردات نخ در حوزه وزارت صمت است و بدلیل افزایش واردات نخ به کشور در سال‌های گذشته، پنبه ما نیز تحت تاثیر قرار گرفت که پس از آن واردات نخ نیز کنترل شد.

او تصریح کرد: خرید پنبه وظیفه نساج است، ولی در عین حال ما جهت تسهیل در امر خرید محصول کشاورزان، برای برقراری ارتباط بین نساج و کشاورزان آمادگی کامل داریم.

مدیرکل پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: تامین کمباین‌های برداشت غوزه و بذر اصلاح شده در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و در آینده نزدیک سیاست‌های تولید محصول از جانب دولت براساس آب بهای هر محصول متفاوت خواهد بود.

برچسب ها: پنبه ، نساجی ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.