تامین حقابه تالاب میل مغان ضروری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تامین حقابه تالاب سد میل مغان بر حفظ شرایط اکولوژیکی و ایجاد محیط امن برای پرندگان مهاجر ضروری است.

حسن قاسم پور به تعدادی از مشکلات مربوط به تالاب‌ها و رودخانه‌های استان اردبیل از جمله کاهش میزان آب سد میل مغان و آغاز مهاجرت پرندگان به این تالاب و لزوم تامین حقابه این تالاب اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خواستار همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان را برای معرفی و ثبت تالاب میل مغان در فهرست تالاب‌های مشمول کنوانسیون رامسر شد.

علی حیدری اناری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز ضمن تاکید بر حفظ شرایط اکولوژیکی تالاب میل مغان و حفاظت و ایجاد محیط امن برای پرندگان مهاجر افزود: شرکت آب منطقه‌ای با تمام امکانات و عوامل خود آمادگی دارد مسائل زیست محیطی را در این تالاب تامین و اجرا نماید.

او همکاری همه جانبه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل را در زمینه اعمال حاکمیت و اجرای وظایف و اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست در تالاب‌های استان را یادآور شد و اظهار داشت: اقدامات حقوقی لازم از جانب هر دو دستگاه برای انتقال سند مالکیت نئور به اداره کل حفاظت محیط زیست صورت می‌گیرد.

در این دیدار طرفین به انعقاد و مبادله تفاهمنامه همکاری فیمابین تاکید و مقرر شد معاونت‌های محیط طبیعی و تنوع زیستی و حفاظت و بهره برداری دو دستگاه نسبت به تدوین تفاهمنامه و تبادل آن اقدام نمایند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.