سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری "فردخت" با رقابت ۳۳۲ اثر در بخش‌های سه گانه نمایشگاه جشنواره با موضوع تولید پوشاک ایرانی اسلامی در کاشان در حال برگزاری است.

رئیس ستاد برگزاری سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری"فردخت با تاکید بر اینکه این فرصتی برای هویت بخشی به طراحی مد و لباس و تولید پوشاک ایرانی اسلامی است گفت: ۲۵۰ اثر در بخش مانتو اجتماع، ۱۴۰ طرح در بخش طراحی مجموعه (کالکشن) خانواده و فرم مدارس دخترانه و پسرانه و همچنین ۳۲ مورد در بخش پژوهش و دانش بنیان به دبیرخانه جشنواره رسید که در هر سه بخش به ترتیب ۲۰۰، ۱۰۰ و ۳۲ اثر به مرحله نمایشگاهی جشنواره راه یافت.

محمدحسین واحدیان گشایش نمایشگاه جشنواره ملی فردخت با موضوع ارائه پوشاک ایرانی اسلامی توسط همسر شهید مدافع حرم سرهنگ پاسدار مهدی دهقان یزدلی در فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان را یادآور شد و افزود: انواع پوشش‌های بانوان با هدف اثرگذاری فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی در ارتقای پوشش اجتماع محور در نمایشگاه محور ارائه شده است.

او با بیان اینکه علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه و شرکت در کارگاه‌های آموزشی رایگان مرتبط با این رویداد می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۴ عصر تا ۸ شب به تالار شهر؛ واقع در بلوار شهیدان خاندایی مراجعه کنند اظهار کرد: نمایشگاه جشنواره ملی فردخت تا روز پنج شنبه پنجم آبان ماه برای بازدید عموم باز است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با قدردانی از تلاش‌های عوامل اجرایی جشنواره هم افزایی فکری، افزایش همکاری‌های فرهنگی، تعامل دوسویه میان حوزه مدیریت شهری و شهروندان را در اجرای هر چه بهتر این دوره از جشنواره بسیار اثر گذار عنوان کرد و گفت: این تعامل و هماهنگی علاوه بر ایجاد فضای رقابتی سالم در ارتقای سطح حوزه طراحی مد و لباس نگاه کاربردی دارد.

واحدیان تصریح کرد: آیین اختتامیه رویداد ملی فردخت با معرفی منتخبین در هر بخش از ساعت ۶ و نیم بعد از ظهر چهارشنبه ۴ آبان ماه در تالار شهر کاشان برگزار می‌شود. سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری"فردخت"برای آشنایی دانش آموختگان و دانشجویان رشــته طــراحی و دوخت لبــاس با مشارکت ۱۶ نهاد رسمی کاشان و با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، مرکز فنی حرفه‌ای شهید موسویان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در قالب نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی رایگان در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.