فرمانده مرزبانی کردستان از کشف ۳ کیلوگرم طلای قاچاق به ارزش بیش از ۵۰میلیارد ریال و محموله بزرگ رایانه به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در مرزهای استان خبر داد.

سرهنگ محمد عارف سپهری از توقیف خودرو پژو حامل شمش طلا در مرز این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: به منظور پایش نوار مرزی و جلوگیری از تردد‌های غیرمجاز، اکیپی از مرزبانی و سپاه پاسداران شهرستان بانه به منطقه مرزی ننور اعزام شدند.

فرمانده مرزبانی کردستان افزود: مرزبانان با استقرار در پست ایست و بازرسی با انجام اقدامات فنی و کنترل عبور و مرور یک دستگاه خودرو ۴۰۵ در حال ورود به شهرستان بانه مشکوک اعلام و آن را متوقف کردند.

او گفت: مرزبانان پس از بازرسی از این خودرو، ۳ کیلوگرم شمش طلا و یک دستگاه بی‌سیم غیرمجاز که طور ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و در این رابطه یک نفر بازداشت و خودرو توقیف شد.

سرهنگ سپهری بیان کرد: پس از بررسی و برآورد‌های اولیه توسط کارشناسان، ارزش این محموله بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده مرزبانی کردستان همچنین از کشف محموله بزرگ رایانه و تجهیزات الکترونیکی در مرز‌های استان خبر داد و عنوان کرد: مرزبانان گروهان مرزی مستقل بسطام با انجام اقدامات عملیاتی و اجرای گشت و کمین هدفمند در یک عملیات مسنجم موفق به کشف محموله قابل توجه کالای قاچاق الکترونیکی به کشور شدند.

او با بیان اینکه مرزبانان با اتخاذ تمهیدات لازم و با استفاده از تجهیزات اپتیکی متجاوزان حامل بار قاچاق را غافلگیر کردند، ابراز داشت: قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن محموله قاچاق خود، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به اقدامات اطلاعاتی در دستگیری قاچاقچیان خاطرنشان کرد: مرزبانان در بازرسی از محموله به‌جا مانده از قاچاقچیان، ۱۰۳ دستگاه لپ‌تاب، ۳۰ دستگاه اپل واچ و ۴۰۸ قطعه تجهیزات جانبی رایانه به ارزش بیش از ۶۵ میلیارد ریال را کشف کردند.

سپهری تصریح کرد: مرزبانان با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی، با هر گونه تردد قاچاقچیان و عابران غیرمجاز در طول مرز‌های استان مقابله کرده و هر گونه اقدامات منفی از سوی قانون‌شکنان، واکنش شدید مأموران را در پی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.