رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یکی از ویژگی‌های خوب بیمه سلامت نسبت به دیگر بیمه ها، بروز بودن پرداخت مطالبات بیمه‌ای است.

احمدی نژاد در دیدار با جعفری مدیرکل بیمه سلامت و جمعی از مدیران ستادی این بیمه به مناسبت هفته بیمه سلامت گفت: باید از همراهی‌های بیمه سلامت به ویژه در شرایط فعلی که فشار شدیدی از نظر مالی به دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد شده است، قدردانی کنیم.

او افزود: بیمارستان‌های دانشگاهی نیز با شرایط سختی متاثر از همین مساله روبرو هستند و بعضا حتی در مدیریت ماهانه هزینه‌های بیمارستان تحت فشار هستند.

احمدی نژاد تصریح کرد: با همه فشار تحریم‌ها و سختی‌هایی که درتامین تجهیزات و دارو روبرو هستیم همراهی بیمه سلامت وبروز بودن پرداخت‌ها کمک بزرگی به ما کرده است.

محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان نیز دراین دیدار گفت: کرمان جز ۴ تا ۵ استان برتر کشور در برند‌های سلامت است.

او افزود: ما خود را در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی واز یک بدنه میدانیم وبه عبارتی درحوزه سلامت همسنگر هستیم.

جعفری تصریح کرد: پیاده سازی نسخه الکترونیک از کرمان منشا اجرای طرح‌های الکترونیکی زیادی شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: طرح دارویاری اگر بدون داشتن نسخه نویسی الکترونیکی می‌خواست اجرا شود حواشی زیادی پیدا می‌کرد که خوشبختانه با بستر نسخه نویسی الکترونیک این طرح بدون اطلاع بیمار وحتی پرسنل مراکز درمانی وارد فاز اجرا شد وهزینه‌های ناشی از این طرح هم در تعهد بیمه سلامت قرارگرفت.

او تاکید کرد: طرح مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال ودرمان ناباروری با استفاده از همین بسترنسخه نویسی الکترونیک تعریف شد. او با اشاره به شعار امروز که سازمان هوشمند والکترونیک سازی در بیمه سلامت است، تاکید کرد: خوشبختانه بعد از اجرای نسخه نویسی الکترونیک بسیاری دغدغه‌های مردم حتی برای بستری از بین رفته است.

او گفت: برای همه ایرانیان پرونده سلامت الکترونیک دارند و در موقع درمان‌های سرپایی و بستری خیلی از فرایند‌های درمانی را تسهیل کرده است.

جعفری تصریح کرد: به دنبال تحولات جدید و حتی پذیرش تعهدات جدید بیمه‌ای هستیم.

او کرمان را جز دو استانی ذکر کرد که کلیپ‌های پیشگیرانه در حوزه سلامت تولید می‌کند که این تلاش در بیمه سلامت استان کرمان تحت عنوان برنامه دورواخ انجام می‌شود.

او گفت: ما حتی حاضر هستیم برای پزشک خانواده شهری برای کل جمعیت در کشور پایلوت طرح باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار