گشایش نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز

دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز (رینوتکس ۲۰۲۲) با حضور وزیر کشور گشایش یافت.

وزیر کشور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: حرکت علمی کشور به نقطه بسیار پرارزشی رسیده و شاهد دستاورد‌هایی هستیم که دنیا را مجبور به اعتراف به بزرگی آن‌ها کرده است.

آقای احمدی افزود: جوانان ما با پافشاری بر روی ایده‌های خود به دستاورد‌های ارزشمندی رسیده اند و ایران امروز بی پروا و پرتلاش با بسیج همه ظرفیت‌ها حوزه‌های جدیدی را در می‌نوردد.

او  خاطرنشان کرد: جوانان ما با تمام توطئه ها، تحریم‌ها و ناامیدی و سیاه انگاری که دشمن تزریق میکند در میدان‌های علمی که میدان اصلی مبارزه ماست می‌درخشند و این هشدار سهمگینی برای کشور‌های استکباری است که نمی‌خواهند چنین پیشرفت‌هایی را ببینند.

او  با بیان اینکه در گام دوم انقلاب یکی از محور‌های اساسی حوزه پژوهش است تاکید کرد: مبارزه با دشمن در قالب همین فعالیت‌های علمی و فناوری و دانش‌بنیان است که بزرگترین جهاد است و کشور ما را در مقابل بسیاری بدخواهی‌ها بیمه می‌کند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم هم با تاکید بر رصد فناوری‌های نوظهور از شرکت‌های دانش‌بنیان خواست توجه جدی به بازار داشته باشند و بر اساس نیاز تولید کنند. خیرالدین همچنین از ایجاد سه ناحیه فناوری در تبریز و برگزاری نمایشگاه رینوتکس به صورت ملی از سال آینده خبر داد.

آقای عابدین خرّم استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان در حوزه دانش بنیان خواستار شکل گیری اکوسیستم شمال غرب کشور با محوریت تبریز شد.
او  چرم، معدن، خودرو و صنایع غذایی را حوزه‌های اصلی استان در حوزه دانش بنیان بیان و تاکید کرد خروجی فعالیت‌های دانش بنیان باید اشتغال و صادرات برای تولید ثروت باشد.

در دهمین نمایشگاه رینوتکس تبریز از میان بیش از هزار و ۷۰۰ طرح ارسالی به دبیرخانه ۷۶۵ طرح از ۱۸ استان در قالب ۱۱ زون تخصصی ارائه شده است.

دهمین دوره نمایشـگاه نـوآوری و فنـاوری ربع رشیدی، با هدف افزایش مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و فنـاور داخلی و خارجی، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌های دانش محور برگزار می‌شود.

معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، شبکه سازی و گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان، بسترسازی برای جذب سرمایه در شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز از ۲ تا ۶ آبان ماه از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.