ضمن تکرار ادعاها علیه ایران؛

انتقاد زلنسکی از موضع اسرائیل در قبال جنگ اوکراین

رئیس جمهور اوکراین در ادامه ادعاها درباره پهپادهای ایرانی از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال جنگ اوکراین انتقاد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: بی طرفی اسرائیل در قبال عملیات روسیه در اوکراین فرصتی برای تقویت اتحاد بین مسکو و تهران فراهم کرد.

به گزارش آناتولی، رئیس جمهور اوکراین با ارسال پیام تصویری به کنفرانس روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ضمن انتقاد از موضع بی‌طرفی رژیم صهیونیستی در قبال جنگ روسیه با کشورش مدعی شد: اطلاعات اوکراین معتقد است که حدود دو هزار پهپاد ایرانی توسط روسیه سفارش داده شده است. احتمالا روسیه در قبال آن از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

زلنسکی افزود: هم‌پیمانی به این معناست. اگر سیاستمداران‌ به موقع تصمیم گرفته بودند، این هم‌پیمانی (ایران و روسیه) اتفاق نمی‌افتاد.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به سامانه‌های دفاعی که از اسرائیل درخواست کرده بود، گفت: اگر در اوکراین امنیت حریم هوایی تامین می‌شد، روسیه نمی‌توانست از ایران کمک طلب کند.

او از این رژیم خواست تا با کشورهای غربی در زمینه کمک تسلیحاتی به اوکراین همراهی کند.

زلنسکی همچنین با بیان اینکه حضور نظامی روسیه در سوریه به دلیل دفاع اوکراین کم‌رنگتر شده است، گفت: متاسفانه دارای سامانه دفاعی گنبد آهنین اسرائیل نیستیم.

این در حالی است که بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود گفت که به این کشور تسلیحات و سامانه پدافندی نخواهند داد.

ساعاتی پیش حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما هیچ سلاح و پهپادی به روسیه برای بکارگیری در جنگ با اوکراین نداده و نخواهیم داد. همکاری‌های روسیه و ایران به دور از جنگ اوکراین ادامه پیدا خواهد کرد. ما با روسیه دارای همکاری‌های متنوع از جمله در حوزه دفاعی هستیم؛ در گذشته تسلیحاتی را از روسیه گرفته‌ایم و در اختیار روسیه قرار داده‌ایم اما در جریان جنگ اوکراین خیر. در تماس با آقای جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتم آماده‌ام تیمی از کارشناسان نظامی ایران و اوکراین ادعای استفاده از پهپاد ساخت ایران در جنگ اوکراین را بررسی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
صهیونیستها فقط خودشان را نژاد برتر می بینند و به بقیه جهان نگاه رعیتی دارند .
یکی از رژیم های به شدت نژاد پرست ، رژیم اسرائیل غاصب است .
در قرآن امده که با نصاری و یهودی دوستی نکنید .
موضع بنی اسرائیل در قران آمده است که چگونه مردمان بهانه گیری هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اسرائیل به اوکراین گنبد اهنی نمیدهد چون قبلا توسط حزب‌الله و حماس گنید اهنی به حلبی تبدیل شده و نمی‌خواهد بیشتر از این ابرویش برود
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۱:۵۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
زلنسکی بیچاره و بزدل همه ما را و تو را خوب میشناسند. نیازی به افشاگری تو نیست. ای یهودی سرگردان.
آخرین اخبار