عضو شورای شهر شیراز گفت: با مدیریت عالمانه و برنامه ریزی منطبق با نیاز‌های شهروندان و سیاست‌های شورا می‌توان هویت و جایگاه واقعی فرهنگسرا‌ها را احیا کرد.

سیده مریم حسینی عضو شورای شهر شیراز از فرهنگسرا‌ها به عنوان نماد‌های فرهنگ سازی در مناطق و محلات شهرداری نام برد و گفت: با مدیریت عالمانه و برنامه ریزی منطبق با نیاز‌های شهروندان و سیاست‌های شورا می‌توان هویت و جایگاه واقعی فرهنگسرا‌ها را احیا کرد.

رییس کمیته حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار رسیدگی به وضعیت ساختاری فرهنگسرا‌ها را از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی دانست و تاکید کرد: تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در بستر فرهنگسرا‌ها شکل می‌گیرد.

او با ارائه گزارشی از وضعیت بخش عمده‌ای از فرهنگسرا‌های شیراز که راکد و یا نیمه فعال هستند بر تجهیز فرهنگسرا‌ها به عنوان اولویت اصلی سازمان فرهنگی تاکید کرد و گفت شهروندان شیراز لایق بهترین فضا‌های فرهنگی و ورزشی به روز، مجهز و استاندارد هستند و در این صورت می‌توان انتظار استقبال از برنامه‌های فرهنگی شهرداری را داشت.

حسینی همچنین گفت: با تاکید آقای مهندس رضا محمدیان رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و سومین حرم اهل بیت، کمیته‌ای برای رسیدگی به تمام فضا‌های فرهنگی، ورزشی و مشاوره‌ای شهرداری تشکیل شد.

او حضور نیرو‌های خلاق و صاحب تفکر فرهنگی را نیاز اصلی سازمان فرهنگی دانست و بر تعامل بیشتر با اصحاب فرهنگ و هنر در جهت تعالی جامعه تاکید کرد.

همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت ساختاری و برنامه‌های فرهنگسرا‌های حکمت، مشتاق، فاطمی، جوادیه، نمازی، زیبا شهر، بهمن بیگی، جهاد و شهادت، شهروند و هنر و ... ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار