۸۵ درصد دانش آموزان مازندرانی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

علیپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: روند ابتلای کودکان و نوجوانان در روز‌های اخیر به کرونا افزایش چشمگیری داشته است که مهمترنی دلیل آن رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او افزود: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد مراجعه کنندگان مبتلا یا مشکوک به کرونا و دیگر بیماری‌های فصلی به مراکز درمانی استان کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۸ سال هستند.

علیپور ادامه داد: خطر شیوع بیماری‌های واگیردار و فصلی در مدارس استان جدی است و آموزش و پرورش هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات زیرساختی در کلاس‌های درس باید اقدام کند.

او افزود: ۷۰ درصد دانش آموزان هفت تا ۱۲ سال مازندرانی به طور کامل واکسن کرونا تزریق نکردند و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی مدارس هم سبب شده تا این روز‌ها کلاس‌های درس کانون شیوع بیماری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: سامانه هوشمند پایش سلامت دانش آموزان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان در مازندران در دستور کار قرار گرفت.

علیپور گفت: فقط مدیران مدارس در این سامانه، به اطلاعات بهداشتی دانش آموزان مانند تزریق واکسن و ابتلای آنان به بیماری‌های فصلی دسترسی دارند و عوامل اجرایی و معلمان مدارس نمی‌توانند سوابق پزشکی یک دانش آموز را رصد کنند

او افزود: مدیران مدرسه با کسب اطلاعات از سلامت دانش آموزان، می‌توانند با همراهی شبکه بهداشت شهرستان نسبت به تعیین ضوابط کرونایی در مدارس اقدام کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: چنانچه دانش آموز نشانه‌ای از بیماری داشت، مدیر مدرسه موظف است در کمترین زمان ممکن گزارش بیماری را از طریق سامانه به معاونت امور بهداشتی این دانشگاه اعلام کند

علیپور افزود: مراقبین سلامت به محض دریافت گزارش در کمترین زمان ممکن در مدرسه برای بررسی وضعیت سلامت دانش آموز حاضر می‌شوند و بعد از معاینات اولیه، اقدامات لازم برای پیشگیری از گسترش بیماری را انجام می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.