رئیس اداره احیای تالاب‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به مساحت برخی تالاب‌های خوزستان، تعداد نیرو‌ها کمتر از استاندارد است، اما وضعیت بهتر شده.

موسی مدحجی با اشاره به گشت و کنترل محیط‌بانان در تالاب‌های استان، گفت: در همه تالاب‌های خوزستان پاسگاه محیط بانی وجود دارد و نیرو‌های این پاسگاه‌ها کار گشت و پایش را انجام می‌دهند و هیچ تالابی بدون پاسگاه محیط‌بانی نیست.

او البته به این مسئله اشاره کرد که پاسگاه محیط‌بانی تالاب شادگان با کمبود خودرو روبه‌رو است، اما موتورسیکلت به اندازه کافی موجود است؛ در تالاب‌های میانگران، بندون، شیمبار و بامدژ نیز پاسگاه محیط‌بانی مستقر هستند.

به گفته آقای مدحجی باید توجه شود هر چه محیط‌بانان بیشتری در این نقاط حضور داشته باشند، کار پایش، شناسایی گونه‌های جدید، گشت و کنترل بهتر انجام می‌شود، ضمن آنکه در گذشته شاید گونه جدید وارد تالاب‌های خوزستان می‌شد، اما به دلیل مشاهده نشدن، گونه جدید جزو آمار محسوب نمی‌شد.

راه‌اندازی پاسگاه‌های محیط‌بانی در کنترل شکار و صید غیرمجاز، اطلاع‌رسانی آلودگی تالاب‌ها، اطلاع‌رسانی و پیگیری تخریب و تصرفات تالاب‌ها و موارد دیگر نیز تاثیرگذار بود.

با خشک شدن تالاب‌های استان به دلیل گرمایش جهانی ناشی از استفاده بی رویه از سوخت‌های فسیلی در آمریکا، اروپای غربی و شرق آسیا امکان تردد در تالاب‌ها راحت‌تر شده و در نهایت شکار‌های غیر مجاز نیز افزایش یافته که نیازمند توسعه پاسگاه‌های محیط بانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.