۵ مدال نقره المپیادهای علمی کشور به دانش آموزان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از کسب پنج مدال نقره المپیاد علمی کشور توسط دانش آموزان این استان خبر داد و گفت: شکوفایی استعدادهای دانش آموزان این نقطه از ایران اسلامی در دستورکار است.

حسنعلی میرعبدی اظهارداشت: المپیادهای علمی یکی از بزرگترین ماراتن‌های علمی کشور است که همه ساله از سطح استانی آغاز و تا مرحله بین المللی ادامه می‌یابد.

وی افزود: در مرحله نخست المپیادهای علمی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ یک‌هزار و ۸۰۰ دانش آموز از سراسر سیستان و بلوچستان شرکت کردند که در نهایت هفت دانش آموز وارد مرحله تابستانی کشوری شدند که از این میان پنج دانش آموز مدال نقره کشوری را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این موفقیت در تاریخ المپیادهای علمی برای استان بی نظیر است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان محمد مجتبی سعادتی دهمرده، افشین خزاعی، محمد عرفان یزدان مهر از دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی ۲ ناحیه یک زاهدان و رضا جهانتیع از دبیرستان علامه حلی شهرستان زابل در المپیاد علمی زمین شناسی موفق به کسب مدال نقره شدند.

وی ادامه داد: همچنین علیرضا دهقانی از دبیرستان دانشگاه شهرستان زابل نیز در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال نقره در المپیاد نانو فناوری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار