مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۹۹۰ روستای استان با کمبود آب مواجه هستند که آب‌رسانی به این روستا‌ها توسط تانکر سیار انجام می‌شود.

ابراهیم علوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: کاهش بارندگی ها، ادامه روند خشکسالی و افت سالانه سفره‌های آب زیرزمینی در خراسان رضوی، آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های این استان را با شرایط سخت همراه کرده است، به طوریکه اکنون ۳۲ شهر نیز با کم آبی مواجه هستند.

او افزود: سرانه تولید آب به ازای هر نفر در استان ۲۶۴ لیتر آب در شبانه روز و سرانه مصرف ۱۸۰ لیتر آب در روز است که با مدیریت مصرف این سرانه قابل کاهش است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: طبق پیش بینی ها، پاییز کم بارانی پیش رو داریم لذا باید در راستای مدیریت منابع فعلی آب اقدامات لازم در حوزه مدیریت تولید، مدیریت توزیع و مدیریت مصرف صورت گیرد.

علوی بیان کرد: مدیریت مصرف با همت شهروندان محقق می‌شود، اما در راستای مدیریت توزیع و جلوگیری از هدررفت آب در استان طی یک سال گذشته ۵۳۴ کیلومتر خط انتقال و ۸۷۵ کیلومتر شبکه توزیع در این استان اجرا و اصلاح شده است.

او تصریح کرد: حفر و تجهیز ۲۲۷ حلقه چاه و احیای ۷۰ حلقه چاه قدیمی در حوزه شهری و روستایی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با کم آبی در خراسان رضوی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به ۲ هزار و ۹۳۰ روستا و ۹۸ شهر در این استان به جز مشهد خدمت‌رسانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار