معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از اجرای ۱۵ برنامه حوزه سلامت دانش آموزان در واحد های اداری و آموزشی استان خبر داد.

افشین خوش گوار امروز به تبیین و تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های سال تحصیلی پرداخت و گفت: با کم رنگ‌تر شدن کرونا امسال سالی متفاوت و ویژه نسبت به دو سال گذشته در بازگشایی مدارس رقم خورد و آموزش‌ها به صورت کاملا حضوری در جریان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان  ادامه داد: هر چند کرونا آسیب‌های ناگواری بر تعلیم و تربیت برجای گذاشت، اما در حوزه سلامت تهدید کرونا تبدیل به فرصت شد و باعث گردید که بیشتر به حوزه سلامت توجه و در واقع این حوزه از حاشیه به متن آمد و نقش متولیان سلامت بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

او افزود: برای معاونت تربیت بدنی و سلامت ۴۹ برنامه تعریف شده که ۱۵ برنامه آن مربوط به حوزه سلامت است و از کارشناسان شهرستان‌ها و مناطق انتظار می‌رود با برنامه محوری، هدفمند حرکت کردن، جریان سازی وتعامل درون و برون سازمانی و ایجاد گفتمان مشترک و طرح موضوع در شورای اداری به تحقق برنامه‌ها کمک کنند.

 معاون تربیت بدنی و سلامت استان به بازگشایی مجدد بوفه مدارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ابلاغ مجوز بازگشایی مجدد بوفه مدارس صادر شده و یک اتفاق بسیار مهم هم در این زمینه صورت گرفته و آن هم رفع تولیت چندگانه بوفه مدارس است و تولیت آن برعهده معاونت تربیت بدنی و سلامت گذاشته شده و پنج استان هم در سطح کشور مامور تدوین شیوه نامه بوفه مدارس انتخاب شده اند که استان کردستان یکی از آن هاست و در این رابطه جلساتی برگزار شده و انشاالله به زودی شیوه نامه آن اعلام وابلاغ می‌شود.

 او در ادامه به بحث اتاق بهداشت مدارس پرداخت و گفت: بحث اتاق بهداشت مدارس یکی از موارد مهمی بوده است که معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه جهت مکان مخصوص فعالیت مراقبین سلامت بر آن تاکید داشته و ما هم بنا داریم در سطح استان حداقل ۲۰۰ باب اتاق بهداشت با تجهیز امکانات آن راه اندازی کنیم و انتظار می‌رود در اسرع وقت نیازسنجی در این خصوص صورت گیرد.

 خوش گوار به طرح دیگر معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت اشاره کرد و گفت:طرح باغ (بسته امنیت غذایی دانش آموزان) یکی از طرح‌های مهم بوده و قرار است در قالب یک لقمه سالم به دانش آموزان اجرا شود که پایلوت آن در پنج استان کشور برگزار شده و امیدواریم به زودی هم در دیگر استان‌ها از جمله استان کردستان اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.