گیلان در میزان سرمایه گذاری در کشور رتبه چهارم را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در نشست سرمایه گذاری استان با واحد‌های تولیدی گفت: گیلان شرایط بسیار مطلوبی برای افزایش تولید از طریق نخبگان و تحصیل کرده‌های دانشگاهی دارد که می‌تواند رتبه این استان را در میزان توسعه کشور، بسیار بالاتر ببرد.

محسن کوشش تبار افزود: نخبگان اقتصادی استان اگر ایده پرداز باشند و از اطلاعات به روز سرمایه گذاری در بازار‌های جهانی مطلع باشند، می‌توانند علاوه بر سطوح استانی در سطح ملی و منطقه‌ای هم، اقتصاد را شکوفا کنند.

استاندار گیلان هم در این نشست گفت: زمانی که دولت مردمی و انقلابی سُکان کشور را در دست گرفت، گیلان ۷۹۳ واحد راکد در زمینه اقتصادی داشت که با همت دولت و تلاش‌های نخبگان اقتصادی ۱۵۰ واحد فعالیت خود را از سر گرفتند.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه بانک‌ها باید بازوی اقتصادی استان در ایجاد اشتغال باشند افزود:بانک‌ها نباید تبدیل به بنگا‌های اقتصادی شوند و از مسیر و رسالت اصلی خود منحرف شوند چراکه رسالت اصلی بانک‌ها کمک‌های اقتصادی به واحد‌های تولیدی است تا چرخ اقتصاد استان و کشور تندتر بچرخد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و استاندار بعد از این نشست از مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان گیلان بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.