مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از ایجاد سامانه‌ای برای نظارت و ارزیابی بر بیمه فرهنگیان شاغل آن هم برای اولین بار در کشور خبر داد.

سعید مقدم زاده، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به طور کلی رفاپ سامانه‌ای است که بر بیمه فرهنگیان (دانا) نظارت می‌کند و بحث ارزیابی خسارت را کامل پوشش می‌دهد.

او در ارتباط با سایت و اپلیکیشن رفاپ گفت: فرهنگیان که وارد این سامانه می‌شوند، در ابتدا می‌توانند از شرح خدمات خود مطلع شوند؛ یعنی دانش آموز و معلم متوجه خدماتی می‌شوند که می‌توانند از بیمه دریافت کنند.

او گفت: در وهله دوم مراکزی را که می‌توانند بدون پرداخت پول به آن ها مراجعه و خدمات پزشکی خود را دریافت کنند، در این نرم افزار به واجدین معرفی می‌شوند. این مراکز به صورت رایگان و و بعضا به صورت پرداخت حق بیمه پایه خدمات را ارائه می‌کنند.

او افزود: نکته سوم آن است که اگر فرهنگیان راجع به پرداخت خسارت خود شک و اعتراضی دارند، می‌توانند مدارک خود را به صورت آنلاین یا آفلاین در این سامانه بارگذاری کنند تا همکاران ارزیاب بررسی کنند و پاسخ افراد را در سریع‌ترین زمان خواهند داد که آیا اشتباهی رخ داده است یا خیر.

او ادامه داد: از طرفی دیگر این سامانه به شرکت بیمه گر متصل است و به آن‌ها ابلاغ می‌شود که در پرداخت هزینه بیمه افراد قصوری پیش آمده و یا مشکلی نبوده است.  شرکت بیمه گر نیز کاملا ملزم به پرداخت هزینه و تمکین از نظرات و داوری عملکرد ارزیابان است.

به گفته مقدم زاده در این سامانه یک پزشک مشاور نیز حضور دارد که خدمات مشاوره ارائه می‌دهد و افراد می‌توانند تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح کنند.

او گفت: در این سامانه ۱۰۰۰ خط جوابگو پیش بینی شده است و البته امکانات دیگری نیز در این سامانه وجود دارند و افراد می‌توانند با مراجعه به آن این خدمات را مشاهده کنند.

مقدم زاده درباره دسترسی فرهنگیان به این سامانه و نرم افزار آن گفت: فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سایت رفاپ www.rfap.ir اپلیکیشن رفاپ را برای هر نوع سیستم عامل دانلود کنند و البته از طریق وب نیز تمام این امکانات برای افراد وجود دارد.

او افزود:‌ در این سیستم موردی دیگری وجود دارد و آن امکان نظرسنجی است. افراد می‌توانند نظرات منفی و یا مثبت خود را درباره خدمات و امکانات فراهم شده، ثبت کنند.

او در انتها گفت: تمامی زمینه‌ها در این نرم افزار و تمامی این امکانات برای اولین بار در آموزش و پرورش برای فرهنگیان فراهم شده اند.

مقدم زاده، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پیش از این از تمدید مجدد زمان ثبت نام فرهنگیان شاغل برای بهره‌مندی از پوشش بیمه درمان تکمیلی تا ۱۰ آبان خبر داده بود.

به گفته مقدم زاده کلیه افراد متقاضی بیمه درمان تکمیلی از تاریخ یکم تیر۱۴۰۱ تحت پوشش قرار گرفته اند و بر این اساس نسبت به کسر معوقات ماه‌های قبل از حقوق آنان اقدام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
فرهنگیان رو اونقدر تو فقر وبدبختی وسختی قراردادین که معلمان اکثرا دچار بیماری های روحی ،روانی وجسمی فراوان شده که عوارض آن هم گریبان مسولان و متولیان وهم دانش آموزان بی گناه را خواهد گرفت ای کاش می دیدند ومی فهمیدند ودرک می کردند معلمی که نه دندان دارد ونه نان چگونه می تواند وخواهد توانست دانش آموزان خلاق ،مبتکر،اندیشمند وهمه شمول تربیت کند در حالی که خود نیاز به درمان ودلجویی دارد ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟