ماجرای تعطیلی دانشگاه آزاد مهریز به روایت شهروندخبرنگار

تعطیلی دانشگاه آزاد شهرستان مهریز در استان یزد دانشجویان و اساتید این دانشگاه را گلایه‌مند کرد.

دانشگاه‌ها نقش مهمی در فرایند آموزشی و ارتقای علم و دانش دانشجویان نقش مهمی ایفا می‌کنند، بنابراین توسعه و راه اندازی دانشگاه‌ها در سراسر کشور امری ضروری به نظر می‌رسد. این روز‌ها زمزمه تعطیلی دانشگاه آزاد شهرستان مهریز در استان یزد به گوش می‌رسد و این موضوع موجب گلایه دانشجویان و اساتید این دانشگاه شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی درخواست رسیدگی به این دانشگاه را کرده است.

متن پیام شهروند خبرنگار

با سلام. دانشگاه آزاد مهریز از مهر ۱۴۰۱ منحل گردید و هیات رییسه واحد به مرکز استان منتقل و سایر اساتید تعدیل و به واحد‌های دورافتاده استان منتقل شدند البته طبق این دستورات داده شده به غیر از ریاست و معاونت واحد مهریز باید بقیه اساتید نیز باید داوطلبانه استعفا بدهند.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
مگه دانشگاه ازاد مهریز هنوز هست همه کارمنداش رفتن یزد و الان بچه مدرسه ها میرن اونجا برا درس خوندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
بابا این چه دانشگاهی بود همش الکی و رو هوا. اصلا استادی نداشت. فقط پول میدادی لیسانس میداد بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
هر بار که روسای واحد یزد برای بازدید یا جلسه گذاشتن اومدن مهریز براشون سخت بود. خسته می شدند. کل روزشون تلف می شد. حالا اساتید مهریز که دو روز حضور مهریزند، روزهای دیگه هم بین شهرستانهای یزد کلاس می رند را هیچ کس مد نظر قرار نمیده. ایا اینها ادم نیستند؟ ایا خانواده ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
عجب دانشگاهی نه رییس داره؟ نه معاون داره؟ نه کارگزینی هیات علمی داره؟ تمامی کلاسهای دانشگاه هم شده کلاس درس. ادانشگاه مهریز را با انتقال همه کارمندان و هیات رییسه به یزد فروختند.
Iran (Islamic Republic of)
سید کاظم ساداتی
۱۸:۵۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
سلام علیکم. خدا قوت. اساتید و کارمندان محترم دانشگاههای ازاد استان یزد که نسبت به عملکرد سرپرست محترم دانشگاه آزاد واحد یزد و یا هرکدام از معاونین و مدیران و همچنین روسای واحدهای تابعه معترض هستند و اعتقاد دارند در روند نقل و انتقالات اساتید و کارمندان در سطح استان بی عدالتی وجود دارد و یا اینکه هر گونه تخلف در حوزه مالی و یا اموزشی و یا شرکت های تابعه و سوء استفاده از امکانات مالی، انسانی و ...دانشگاه آزاد در جهت منافع شخصی و سوء مدیریت در حال وقوع می باشد می توانند نقطه نظرات خود را به دفتر استاندار مردمی و محترم استان یزد از طریق سایت استانداری بخش ارتباط با ما منعکس نمایند. بدیهی است ابتدا بازرسی استانداری موضوع را مورد بررسی و نتیجه به استاندار منعکس می گردد. نتایج بررسی به نحو مقتضی به اطلاع رسانده می شود. امیدواریم شفاف سازی در عملکرد مدیران و عملکرد انها سبب اعتماد هرچه بیشتر کارکنان و مردم به دولت و سیستم آموزشی و علمی کشور گردد.
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
دانشگاه مهریز رو مدرسه کردند.حیف این همه وقت و هزینه که کردیم و مدرک اونجا رو گرفتیم. این ننگی برای دانشگاه آزاد است.
و مدرک ما رو نابود کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
در یزد فردی که کارمند قسمت ای تی دانشگاه هست و هنوز مهر پای مدرکش خشک نشده در حال ارتقا به هیات علمی کامپیوتر واحد یزد است. جالب انکه تعداد زیادی هیات علمی واحد میبد در حال بیکار شدند هستند.
مسئولین فکری به حال بی عدالتی های جاری در دانشگاه ازاد استان یزد کنند.
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
دانشگاه مهریز با موافق صد درصد ریاست واحد مهریز سرچشمه تعطیل می شوند و این در حالی هست در قبال این خیانت به مهریز و مهریزی قول انتقال به واحد یزد به ایشان داده شده است. جالب این هست که اساتید نورچشمی که رانت دارند در حالی که حتی مدرک دکتری ندارند به واحدهای بزرگ در حال انتقال و اساتید قدیمی و معتبر دانشگاه که مهریزی هم هستند تهدید به تعدیل یا مامور شدن به واحدهای دورافتاده شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
سلام. خسته نباشید. توی دانشگاه ازاد همیشه پارتی بازی میشه. اونهم برای نورچشمی های خودشون. من دانشیار هستم و 8 سال است که درخواست انتقال از ازاد میبد به یزد را دادم. هر ترم به بهانه ای مخالفت می کنند. در حالیکه همکارم که تازه دکترا گرفته را به یزد بردند و معاون دانشکده فناوری کردند. اگر تهش را دربیارید می بینید که روسای واحد یزد با ایشون ذینفع هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
سلام. لطفا همشهریان مهریزی و دوستداران دانشگاه ازاد مهریز برای نجات این دانشگاه درخواست مکتوب خود را به مسئول دفتر امام جمعه شهرستان مهریز جناب اقای زارع زاده تحویل دهند تا از طریق سفر ریاست محترم جمهوری به دست ایشان رسانده شود.
Iran (Islamic Republic of)
حسین زارعیان
۱۵:۰۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
من امروز با یکی از دوستانم که قبلا رییس دانشکده فنی دانشگاه ازاد واحد یزد بود تماس گرفتم و صحت موضوع را جویا شدم. مثل اینکه قبلا جلسه ای بین صادقی ریاست مهریز با ریاست استان و دبیر هیات امنا و سایر مدعووین تشکیل شده و طی این جلسه موافقت گردیده که دانشگاه ازاد مهریز تا فارغ التحصیلی دانشجویان فعلی موقت دایر و همزمان بطور کامل به مدرسه سما اقایان تبدیل شود. طی این تصمیم برای هیات رییسه مهریز جایابی شده است و سایر اساتید گروه ب بتدریج تعدیل و بازخرید شده و گروه الف به شهرستان های بهاباد و خاتم منتقل شوند. کارمندان نیز تعدادی منتقل و تعدادی بازخرید و مابقی در مدرسه سما ابقا شوند. تمامی موارد به پیشنهاد اقای صادقی مطرح و بعد از تایید صورتجلسه شده و به امضا طرفین می رسد و البته ابلاغ این مصوبه طی نامه ای محرمانه به ریاست مهریز اطلاع داده می شود. البته طبق گفته های ایشان از چند ماه قبل کلیات این برنامه محرمانه موافقت شده بوده و در این راستا بسیاری از کارمندان از جمله مدیر اموزش، مدیر سایت و مدیر هیات علمی و مدیر مالی به دانشگاه ازاد یزد منتقل شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
باید از زحمات مدیران تشکر کرد. درست همزمان با بازدید ریاست محترم جمهوری از طرح انتقال اب خلیج فارس و شرین سازی ان در شهرستان مهریز، اقدام به تعطیلی این واحد دانشگاهی گرفتند. در دورانی که کارخانجات ورشکسته را به چرخه تولید بر می گردانند، تعطیل کردن یک واحد دانشگاهی در شهرستان مهریز کمی بی انصافی و بی لطفی در حق این شهرستان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
سلام خیلی ممنون که مشکل دانشگاه ازاد مهریز را نوشتید. این دانشگاه چند سالی است که دچار مشکل شده و هیچ کسی به فکر آن نیست. فقط هر سال چندبار از یزد میان با استاد و کارمند جلسه میزارند که دانشگاه بودجه نداره و حقوق نمی تونه بده. فکری کنید یعنی شما باید تعدیل بشید. اون کارمندانی که نورچشی یزد بودند بردنشون یزد و بهشون سمت های بالایی دادند. ما هم که کسی نداریم موندیم درخواست هم که میدیم رد میشه. استادا که زیادند و اصلا به یزد راشون نمی دهند. همه این استادا را با موافقت یزد چند سال قبل گرفتند و حالا می گند زیادی هستید. ما چون تو مهریز هستیم چند سالیه که همش استرس داریم کی حقوق می دهند ما را اخراج نکنند و یا به جاهای دور نفرستند که چون زندگی و زن و بچه مون تو یزد هستند و نمی تونیم بریم مجبور شیم استعفا بدیم. هیچ دانشگاه دیگه ای تو یزد تعطیل نشده فقط مهریز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
دانشگاه ازاد مهریزی دیگه باقی نمونده همه کارمندان اصلی رو فرستادن یزد فقط چند نفر هستند که کار سما می کنند ما الان تو مهریز همه لیسانس داریم اگه فوق لیسانس بیارن دوباره راه بیندازن
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۸:۳۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
سلام خدمت دوستان. البته تعطیلی دانشگاه به دلیل کمبود دانشجو بوده است. با اینکه دانشگاههای ازاد بقیه نقاط یزد با افزایش 30 درصدی دانشجو مواجه بودند ولی در مهریز دانشجویی نیست. تبدیل دانشگاه به مدرسه بهترین کار است. فعلا مشکل مردم کمبود مدرسه در مهریز است که با اینکار برطرف میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
سلام. من زارعزاده کارمند بانک هستم. از شنیدن این خبر خیلی متاسف شدم. البته به نظر من اشکال از بالا است. هیچگاه تو این دانشگاه رییس را از اهالی مهریز انتخاب نکردند. همه رییس ها غیر بومی بودند. اخرینش هم دکتر صادقی سرچشمه زارچ است. فرماندار مهریز هم زیاد دغدغه دانشگاه ندارد. این دانشگاه خیلی خوب بود. تمامی کارمندان ادارات مهریز از این دانشگاه مدرک گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
سلام. من مهریزی هستم. خیلی از شنیدن این خبر ناراحت شدم.هیات رییسه این دانشگاه خیلی خوب هستند. امیدوارم سلامت باشند. چند هفته ای است که کل دانشگاه شده کلاس درس دانش آموزان پایه ششم و هفتم. دیگر نه دانشجویی است و نه کلاس درسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
سلام علیکم. متاسفانه از چندین ماه قبل تعداد زیادی از کارمندان این واحد علارغم مخالفت کارمندان یزد به یزد رفتند و سمت گرفتند.
آخرین اخبار