مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مجموع تولیدات کشت و صنعت مغان به بیش از یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

قاسم محمدی با اجرای برنامه‌های کشت و زرع و توسعه صنایع وابسته در حوزه دام و لبنیات و نیز در زمینه تولید گندم، جو، کلزا و چغندر قند، مجموع تولیدات کشت و صنعت مغان به بیش از یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در نشست تخصصی با کارشناسان بخش‌های مختلف شرکت کشت و صنعت مغان میزان تولیدات فعلی این شرکت را ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: در جهان کنونی که غذا به حربه‌ای در دست کشور‌های دیگر تبدیل شده، این شرکت دولتی برای تامین امنیت غذایی کشور گام بلندی را برداشته است.

محمدی افزود: بر این اساس، برای ذخیره سازی راهبردی گوشت کشور، برنامه ایجاد واحد دامپروری با ظرفیت ۲۰ هزار راس دام جدید در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در دستور کار قرار گرفته است.

او اضافه کرد: همچنین در راستای تامین امنیت غذایی کشور طی ۲ سال گذشته تعداد دام این شرکت از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به حدود ۲۱ هزار راس افزایش داده شده و با بهداشتی کردن محیط نگهداری دام‌ها و تامین جیره غذایی مناسب و باکیفیت، میزان تولید شیر خام از ۲۶.۵ کیلوگرم به ۳۲.۵ کیلوگرم به ازای هر راس دام افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان میزان تولید روزانه شیر خام در این شرکت را حدود ۲۳۰ تن اعلام کرد و گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده، فعالیت واحد تولید لبنیات مغان سه شیفته شده است.

برداشت ۷ هزار تن محصول از باغات کشت و صنعت مغان

محمدی همچنین با اشاره به ایجاد باغ در ۱۰ درصد از مجموع اراضی شرکت کشت و صنعت مغان به وسعت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بیان کرد: امسال از این مجتمع هفت هزار تن محصول برداشت شد.

او از آغاز عملیات نوسازی یک هزار هکتار از باغات شرکت کشت و صنعت مغان به علت فرسودگی و عدم سرمایه گذاری در طول سالیان متمادی خبر داد و گفت: اصلاح و نوسازی مقدار ۱۲۰ هکتار از این باغات انجام شده و ۳۰۰ هکتار دیگر نیز برای کشت زیتون آماده سازی شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی از منابع داخلی برای نوسازی و افزایش بهره‌وری در این شرکت افزود: طرح آبیاری زیرسطحی در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شرکت آغاز شده که یک هزار هکتار آن با سرمایه‌گذاری دولتی و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز از محل منابع داخلی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به اجرا در می‌آید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.