سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش نظارت در تنظیم و ثبات بازار گفت: نظارت الکترونیکی باید جایگزین نظارت سنتی بر بازار شود.

آقای موقری در نشست پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود تلاش‌های زیاد با هدف مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه‌های مختلف برخی مشکلات همچنان باقی است و روند قاچاق کالا به ویژه کالا‌های اساسی از کشور به خارج و ورود کالا‌های ممنوعه به داخل کشور ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر قاچاقچیان با شیوه‌ها و روش‌های نوین اقدام به قاچاق می‌کنند و نظارت سنتی بر بازار پاسخگوی وضعیت فعلی نخواهد بود.

آقای موقری با اشاره به وجود سامانه‌های مختلف در حوزه توزیع و حمل و نقل انواع کالا و خدمات بر لزوم استفاده بهینه از سامانه‌های مذکور تاکید کرد.

وی استفاده از کالا‌های مکشوفه سلامت محور به دلیل عمر کوتاه این کالا‌ها و نیز نظارت بر نانوایی‌ها و پیشگیری از قاچاق آرد در آذربایجان شرقی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را مورد تاکید قرار داد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با اشاره به نبود تشکیلات تعزیرات حکومتی در برخی شهر‌های آذربایجان شرقی گفت: هرچند پایین بودن میزان پرونده‌های مربوطه دلیل بر نبود تشکیلات تعزیرات حکومتی عنوان می‌شود اما نبود تعزیرات حکومتی خود یکی از علل و عوامل نبود پرونده است.

وی گفت: فقدان ادارات تعزیرات در بعضی از شهر‌ها مصداق تضییع حقوق عامه و مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.