نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تقویت عقلانیت و ترویج عدالت و انصاف از مهمترین رسالت‌های اساتید و اعضای هیات علمی در دانشگاه‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین  محامی در دیدار جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان به تبیین رسالت اساتید دانشگاه پیرامون وقایع و حوادث اخیر در استان پرداخت و گفت: استاد و معلمی می‌تواند موفق باشد که شاگرد را فرزند خود دانسته و هر تلاشی که برای اخلاق، عاطفه، بصیرت و معنویت فرزندش دارد برای شاگرد خود نیز چنین اقدامی انجام دهد، زیرا در این صورت شاگرد نیز پای کار خواهد بود.

امام جمعه زاهدان افزود: عقل و عقلانیت در منظومه معارف اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و به معنای فهم درست واقعیت‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین  محامی بیان کرد: عقلانیت زیربنای کار ما در رشد علمی، اسلامی، تجربی و اجتماعی است و چنین چیزی به راحتی بدست نیامده و نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش دارد.

وی عاطفه، تقویت عقلانیت و ترویج عدالت و انصاف را جزو مهمترین رسالت‌های اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: در این جهات نقص‌های مختلفی داریم به گونه‌ای که بخشی از حوادث گذشته در استان ما به علت عدم توجه به عقلانیت، عدل و انصاف بوده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیرو حوادث اخیر در جلسات متعدد همین خط سیر را دنبال کردم تا بر اساس عقل، عدالت و انصاف پیش برویم، اما متاسفانه برخی قبول نکردند که منجر به بروز حوادثی شد.

امام جمعه زاهدان افزود: در خصوص حادثه چابهار و در جلسه با مسوولان نیروی انتظامی تاکید کردیم که خود شما در این جهت پیگیر باشید تا در صورت عدم وقوع جرم اطلاع رسانی و در صورت اثبات وقوع جرم نیز فرد خاطی به اشد مجازات رسیده و در ادامه نیز برای مردم اطلاع رسانی و اقناع عمومی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار