مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : امکان آموزش رایگان هنر برای متقاضیان در ۱۲ شهرستان استان فراهم شده است.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم با رویکرد توسعه اشتغال و تقویت هنر در شهرستان‌ها و مناطق مرزی کشور، طرح با عنوان آموزش رایگان هنر را اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در ابتدا در هفت شهرستان استان این طرح اجرا شد به طوریکه تا پایان شهریورماه ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از هم‌استانی‌ها ۱۵ تا ۴۰ ساله در ۳۷ رشته هنری ۴۰ تا ۴۴ ساعت آموزش تخصصی را فرا گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: این آموزش‌ها دارای گواهینامه معتبر هستند که براساس آن می‌توانند وارد حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی شوند.

وی تصریح کرد: به خاطر استقبالی که از این دوره‌ها در کشور شاهد بودیم، درخواست افزایش شهرستان‌ها را از وزارتخانه داشتیم و هفت شهرستان استان به ۱۲ شهرستان در پاییز ۱۴۰۱ افزایش یافت.

صفدری خاطرنشان کرد: به جز مرکز استان (شهرستان کرمانشاه) مابقی شهرستان‌های استان برای فصل پاییز امکان ثبت‌نام را دارند.

وی اظهار کرد: تا به امروز تقریبا یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از ۱۵ تا ۴۰ ساله‌های این ۱۲ شهرستان استان کرمانشاه در مرحله دوم آموزش رایگان هنر ثبت‌نام کرده‌اند. فعلا هم فرصت ثبت‌نام برای هم‌استانی‌ها وجود دارد.

صفدری گفت: رشته‌های فرهنگی و هنری متفاوتی توسط اساتید در دوره‌های بیش از ۴۰ ساعت ارائه می‌شود که در ادامه به رشد اشتغال و توانمندی‌های پایه کمک می‌کند.

وی گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به پورتال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و یا به ادارت فرهنگ و ارشاد شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه حضوری داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.