رئیس اداره پایش و امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ۴۲ واحد تولید آجر استان اصفهان مجوز فعالیت ندارند.

بابک صادقیان ددر ارتباط با واحد‌های تولید آجر گفت: اطلاع دقیقی از سهم تولید آجر استان در کشور نداریم چراکه استان‌های دیگر همچون یزد نیز دارای تعداد قابل توجهی واحد تولید آجر هستند، اما به نظر می‌رسد که استان اصفهان دارای سهمی بالاتر از ۵۰ درصد باشد.

او با اشاره به تعداد واحد‌های تولید آجر در استان عنوان کرد: در استان اصفهان بیش از ۴۰۰ واحد تولید آجر فعالیت دارند که حدود ۳۱۰ واحد فعال آن در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان و در پنج منطقه مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره پایش و امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: از ۳۱۰ واحد اعلام شده ۴۲ واحد بدون مجوز و سایر واحد‌ها دارای مجوز دائم یا موقت هستند.

او با بیان اینکه در خصوص ساماندهی واحد‌های آجر تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی انجام شده است، گفت: سند ساماندهی واحد‌های تولید آجر توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی دیگر تهیه شده است و موضوع ساماندهی آن‌ها با سناریو‌های مختلف در حال پیگیری است، اما به دلیل محدودیت‌های زیرساختی در کنار سایر مشکلات که بخش عمده‌ای از آن متوجه واحد‌های موصوف است به جز تعداد اندکی، پیشرفت قابل قبولی در این زمینه صورت نگرفته است.

صادقیان اضافه کرد: با توجه به ماهیت فرآیندی و محل فعالیت واحد‌های فوق که اکثر آن‌ها در بطن کانون‌های فرسایش بادی هستند، نقش قابل توجهی به ویژه در آلودگی هوای کلان شهر اصفهان و شهر‌های پیرامون آن دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.