الزام شرکت‌های بورسی به صدور صورتحساب الکترونیکی

صدور صورتحساب الکترونیکی فروش کالا و خدمات برای شش شرکت در استان چهارمحال و بختیاری ضروری است.

حمیدرضا منتظری سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: شش شرکت در بورس و فرابورس استان در فراخوان اول ملزم به عضویت و ثبت‌نام در سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی برای فروش کالا و خدمات خود شدند.

وی افزود: از سال ۸۹ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با هدف ایجاد یک تحول بنیادین در نظام مالیاتی کشور، در راستای نهادینه کردن عدالت مالیاتی و شفافیت اقتصادی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به دولت ابلاغ شد.


بیشتر بخوانید


منتظری اضافه کرد: با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده که در سال گذشته مصوب شد، اشخاص مشمول این قانون مکلف به عضویت و ثبت‌نام در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی برای فروش کالا و خدمات خود شدند.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور تصمیم بر اجرای تدریجی قانون گرفت و ابتدا سعی بر فراهم کردن بسترها و زیرساخت‌های لازم کرد.

منتظری با بیان اینکه صورتحساب الکترونیکی ثبت شده در سامانه نیاز به ثبت مجدد خریدار و فروشنده در سامانه معاملات فصلی ندارد، گفت: صورتحساب الکترونیکی نوعی صورتحساب است که عملیات صدور آن توسط پایانه فروشگاهی انجام می‌شود و مودیان مالیاتی برای فروش کالا و ارائه خدمت ملزم به صدور و ارسال آن در سامانه مودیان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار