رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دانشگاه محل برخورد اندیشه‌های مختلف بوده و فضای آن بر مبنای گفتگو، احترام متقابل و تفاهم گروهی استوار است.

دکتر فریدون عبدالملکی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با اساتید دانشکده پرستاری و مامایی در سنندج اظهار داشت: ایجاد فضای گفتگو نیازمند همکاری و همگامی تمامی دانشگاهیان در نهادینه کردن و فرهنگ سازی آن است.

وی با اشاره به دلایل و راه‌های برون رفت از وقایع اخیر، گفت: تمامی دانشجویان این دانشگاه را عین فرزندان خود می‌دانم و با همراهی دیگر مسوولان، مدیران و اساتید، تمام تلاش خود را برای حفظ کرامت، امنیت و آسودگی خاطر آن‌ها به کار بسته‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه هیچ کس حق آسیب رساندن به دانشجویان را ندارد، اظهار داشت: اعتراض و انتقاد مسالمت آمیز هیچ اشکال و مانعی ندارد و باید آن را از توهین، تخریب و خرابکاری جدا دانست.

وی بر اهمیت آگاهی از موقعیت و داشتن بصیرت تاکید کرد و گفت: باید همگان دست در دست هم، بار دیگر عهد ببندیم که به ترفند و حیله‌های دشمنان اعتماد نکرده و با صبر و شکیبایی و نیز شناخت صحیح و ریشه‌ای مشکلات، راه حل‌های مناسب ارائه دهیم.

عبدالملکی ادامه داد: دشمنان فضای مجازی و رسانه‌ای ما را هدف گرفته اند و ممکن است بعضی افراد دچار محاسبات اشتباه شوند و در معرض اختلالات شناختی بزرگ قرار گیرند پس باید هوشیارتر عمل کنیم.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم اظهار داشت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران سعی در کشاندن آشوب‌ها به محیط‌های علمی و آموزشی را داشتند که دانشگاهیان، نقشه‌های شوم آنان را به خوبی شناسایی و بی اثر می‌کنند.

حجت الاسلام مجید بگی افزود: همانطور که بار‌ها رهبر معظم انقلاب بر جنگ مداوم نرم با دشمنان تاکید کرده اند، جوانان هم باید خود را به سواد رسانه‌ای و دانش سیاسی تجهیز کرده و از انحراف مصون بمانند.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر حاضران، تصمیمات متناسب با ایجاد فضای همدلی و آرامش در دانشگاه و توجه به مطالبات دانشجویان گرفته شد.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.