رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدامات اجرایی شده پس از وقوع حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) توسط این دانشگاه را عملیات اثرگذار پدافندی دانست و یادآور شد که هم‌اینک هفت مجروح در بیمارستان بستری هستند.

دکتر سید وحید حسینی  با تسلیت شهادت شماری از هموطنان در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع)، به اقدامات فوری و اثرگذار پدافندی که از سوی مجموعه سلامت در این حادثه انجام شد اشاره و اضافه کرد: با وجود جراحت ها و آسیب های شدیدی که در مجروحان این حادثه وجود داشت، اما تا کنون مورد جدیدی به شهدا اضافه نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: هم اکنون ۷ مجروح این حادثه در بیمارستان های دانشگاه بستری و در حال دریافت خدمات تخصصی درمانی هستند.

حسینی در نشست پدافند زیستی استان فارس، بر اهمیت نگاه پیشگیرانه در این حوزه تاکید و اضافه کرد: در حوزه سلامت همواره تقدم امر پیشگیری بر درمان مورد توجه بوده و باید در حوزه پدافندی نیز پیاده سازی شود.

او توجه به حوزه پدافند غیر عامل را گامی موثر در راستای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تداوم فعالیت های ضروری برشمرد و با اشاره به تهدیدات زیستی و بیماری های نوظهور و تاثیر بیماری های واگیر به ویژه در چند سال اخیر، گفت: همه گیری کرونا که در مدت کوتاهی توانست سراسر دنیا را درگیر کرده و موجب ابتلا و جان باختن بسیاری از افراد شود، نمونه‌ای از این تهدیدات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مداخلاتی که انسان خود آگاهانه و نا خود آگاهانه در طبیعت ایجاد کرده موجب افزایش و پیدایش بسیاری از عوامل خطرساز شده است، بر اهمیت موضوع پیشگیری و مقابله با تهدیدات زیستی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تحقق اهداف پدافند غیرعامل، نیازمند وحدت کامل و نگاه مشترک سازمانی در جامعه است، خاطرنشان کرد که این مهم با اولویت بخشیدن به پدافند غیرعامل در همه سطوح و بخش‌ها امکانپذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید نادر شاگرد اتوبوس
۰۲:۱۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
در جنایت تلخ و جانکاه شاهچراغ؛ اتفاقات جالب و جذاب و قابل مباهات هم افتاد که تا کنون مورد توجه کافی رسانه ها قرار نگرفته است؛ یکی از این اتفاقات دویدن بی محبای پلیس به میدان جنگ هست و سقبت گرفتن از همدیگر بطوریکه بر اثر سرعت عمل حتی کلاه حفاظتی از سر مامور می افتد و توجهی نمیکند و با سرعت و شوق بی محبا به سمت حرم ادامه میدهد و یادآور هجوم بچه های بسیجی به سوی موانع و میدان مین و خطوط و استحکامات صدامیان در شبهای عملیات دفاع مقدس؛ حتما آن ماموران خود را در میدان جهاد فی سبیل ا... میدیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
سریعتر امکانات درمانی را افزایش بدین تا سریع خوب شوند
آخرین اخبار