رهایی ۶۱ محکوم به قصاص در خوزستان

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: ۶۱ نفر محکوم به قصاص در خوزستان از ابتدای امسال تا کنون از چوبه دار رهایی یافتند.

 به نقل از معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان، علیرضا باوی،معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان در نشست بررسی و راهکار حل و فصل پرونده‌های قتل عمد نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت اهواز بیان کرد: شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در سال گذشته ۶۱ نفر محکوم به قصاص را از چوبه دار رها کردند.

وی گفت: به موجب این سنت حسنه که در کشور ترویج داده شد شورای حل اختلاف به یک نهاد اثرگذار و با اهمیت تبدیل شده که در سایه آن امنیت و آرامش در جامعه گسترش پیدا کرده و این نهاد مردمی در سراسر کشور فراگیر شده است.

باوی بر نقش اثر گذار شورا‌های حل اختلاف در حل و فصل پرونده‌های اختلافات و دعاوی مردم تاکید کرد و گفت: شورای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان در کشور رتبه اول از نظر میزان حل و فصل پرونده‌های قتل کسب کرده و این مرهون تلاش، کوشش و زحمات فراوان اعضای شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر استان است.

وی بیان کرد: نقش بزرگان و ریش سفیدان در حل و فصل مشکلات نوجوانان و جوانان بسیار تاثیر گذار است.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان افزود: آگاه‌سازی و هویت بخشیدن به نوجوانان منجر به کاهش چشمگیر و پیشگیری از بزه در قشر آنان می‌شود و باید خانواده و نهاد‌های علمی و فرهنگی وظایف و نقش خود را در این خصوص بخوبی ایفا کنند.

غلامرضا روشان، مدیرکل زندان‌ها در این نشست گفت: برگزاری چنین جلساتی نتایج بسیار مطلوبی در حل و فصل پرونده‌ها زندانیان بخصوص مددجویان نوجوان که به هر دلایلی مرتکب بزه شده اند خواهد داشت و باید این نشست‌ها بصورت مستمر ادامه پیدا کند.

 وی اظهار داشت: شورای‌های حل اختلاف ویژه زندان‌ها در کاهش جمعیت کیفری تاثیر فراوانی دارند و تاکنون زندانیان زیادی به واسطه این نهاد از زندان‌های استان آزاد شدند.

در این نشست تعدادی از پرونده‌های مددجویان کانون اصلاح و تربیت اهواز جهت ایجاد صلح و سازش بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار